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dc.contributor.authorPuerta-Notario, Antonio 
dc.contributor.authorCastillo-Vázquez, Miguel 
dc.contributor.authorJurado-Navas, Antonio 
dc.date.accessioned2020-10-07T09:21:06Z
dc.date.available2020-10-07T09:21:06Z
dc.date.created2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10630/19903
dc.description.abstractIn this paper, the impact of misalignments on visible-light vehicle-to-vehicle (V2V) links is examined. By means of modeling and simulation, the signal-to-noise ratio (SNR) of the V2V channel formed by two vehicles driving in a platoon arrangement on a two-lane road with straight and curved sections is obtained and analyzed. Results show that misalignments caused by road curves can greatly reduce the SNR and, therefore, the link range. However, the SNR reduction can be mitigated using curve adaptive headlights and link range can be increased using higher FOVs.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVehículos - Dispositivos de seguridaden_US
dc.subjectSistemas de comunicaciones inalámbricosen_US
dc.subjectDetección de señalesen_US
dc.subjectSistemas de transporte inteligenteen_US
dc.subjectComunicaciones ópticas
dc.subject.otherLuz Visibleen_US
dc.subject.otherVehículoen_US
dc.subject.otherVLCen_US
dc.subject.otherComunicaciones ópticasen_US
dc.titleEfecto del desalineamiento en enlaces para comunicaciones entre vehı́culos con luz visibleen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.centroE.T.S.I. Telecomunicaciónen_US
dc.relation.eventtitleXXXV Simposium Nacional de la Unión Internacional de Radio (URSI)en_US
dc.relation.eventplaceMálaga, Españaen_US
dc.relation.eventdateSeptiembre 2020en_US


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