JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar Datos de Investigación por título 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Datos de Investigación
    • Listar Datos de Investigación por título
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Datos de Investigación
    • Listar Datos de Investigación por título

    Listar Datos de Investigación por título

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 66-85 de 112

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Dataset_EI_Bully_Cyber_Dark_Triad_Moral_Disengagement. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Chamizo-Nieto, María Teresa; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-10)
        The current study examined the roles of dark triad traits, general moral disengagement, and facets of emotional intelligence in bullying and cyberbullying behaviors. A sample of 1,146 (580 girls) adolescents (Mage = 14.19; ...
      • Dataset_EI_Family_School in Cyberbullying roles. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Gómez-Hombrados, Jorge; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-05-03)
        This research explored the relationship between family and school factors, emotional intelligence facets, and cyberbullying roles in a sample of 2,883 adolescents (aged 12–18; M = 14.11, SD = 1.42). Findings from logistic ...
      • Dataset_Emotional intelligence_Intervention in Cyberbullying_Teacher. 

        Fernández-Delgado, Claudia; Chamizo-Nieto, María Teresa; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025)
        El presente estudio analiza la relación entre la Inteligencia Emocional (IE) de los docentes y su probabilidad de intervención en casos de ciberacoso, así como el papel mediador de la interacción emocional alumno-docente. ...
      • Dataset_PD_Rum_PSU_EI. 

        Arrivillaga, Christiane; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-02-22)
        Background: Problematic smartphone use (PSU) is a public health issue that is currently rising among adoles- cents. The Compensatory Internet Use Theory (CIUT) poses that difficulties in handling negative life circum- ...
      • Dataset_Profiles_Cyberbullying_CERstrategies 

        Sánchez Moreno, Víctor; Chamizo-Nieto, María Teresa; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-05-26)
        El ciberacoso es un fenómeno que conlleva efectos muy nocivos sobre la salud mental de los adolescentes, que parece haber experimentado un incremento de su prevalencia durante la pandemia por Covid-19. Existe evidencia de ...
      • Dataset_Profiles_Smartphone_Emotional_intelligence_FOMO. 

        García-Canalejas, María; Chamizo-Nieto, María Teresa; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-06-06)
        Background: Adolescents are the most vulnerable population for problematic smartphone use (PSU). The scientific literature provides evidence that factors such as fear of missing out (FoMO) and emotional intelligence (EI) ...
      • Dataset_PSMU_EI_gender. 

        Arrivillaga, Christiane; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-02-22)
        The excessive usage of social networking sites might affect adolescents’ well-being. Recent studies have found significant associations between problematic social media use (PSMU) and psychological maladjustment. The present ...
      • Dataset_resilient_coping. 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-12-04)
        La inteligencia emocional (IE) y el afrontamiento resiliente (AR) han mostrado influencias positivas en el compromiso ocupacional (CO). Considerando la falta de estudios en esta línea, el presente trabajo examina el rol ...
      • Dataset_school_level_risk_factors_bullyvictims. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mora-Merchán, Joaquín A.; Muñoz-Fernández, Noelia; Del-Rey, Rosario (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Considering the increasing rates of bullying in adolescence, more empirical evidence on how multiple factors work together in relation to the bully-victim role is needed. This study aims to explore individual and perceived ...
      • Dataset_Social_media_Smartphone_Psychological_adjustment. 

        Arrivillaga, Christiane; Griffiths, Mark D.; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-10-15)
        Problematic social media use (PSMU) has become an increasingly researched area in the general population, specifically among adolescents. Due to its association with poor well-being and negative consequences, it is important ...
      • Dataset_teacher_happiness. 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-12-10)
        Emotional intelligence (EI) is typically linked to higher subjective happiness scores in human service professionals. It is unknown which EI facets are more predictive in explaining subjective happiness beyond that accounted ...
      • Dataset_teachers_perceivedstress. 

        Mérida-López, Sergio; Sofia Carvalho, Vânia; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Chambel, María José (Universidad de Málaga, 2024-11-28)
        A growing number of studies have tested the relationship between personal resources (e.g., emotional intelligence) and indicators of occupational well-being, including work engagement. However, few have examined health-related ...
      • Dataset_TEIB_Cybervictimization_Suicide_risk_factors. 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Gómez-Hombrados, Jorge; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-01-30)
        Psychological distress is an increasing concern among adolescents worldwide. Cybervictimization is considered one of the stressors that adolescents may face, and it significantly impacts various indicators of suicide risk ...
      • Datasets_TEIB_PIU 

        Gómez-Hombrados, Jorge; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-05-26)
        Background: Problematic Internet Use (PIU) has become a significant concern among adolescents. While previous studies have examined individual predictors of PIU, the role of teachers' emotionally intelligent behaviors ...
      • Datos de investigación correspondiente a un cuestionario para evaluar florecimiento. 

        Blanca-Mena, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Rando Calvo, Belén; Abreu Nelas, Ana María (2020-11-06)
        La publicación corresponde a datos de investigación para analizar las propiedades de un cuestionario para evaluar florecimiento
      • Datos KT escuela de Tri. 

        Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-11-18)
        The purpose of the present study was to examine the effect of KT on 30 m sprint and counter movement jump performance in active children. Methods. A randomized crossover, pretest/posttest repeated measures design was ...
      • Destinations of emigrants from the Municipality of Malaga (2017 2022) 

        Batista-Zamora, Ana EsterAutoridad Universidad de Málaga; Larrubia-Vargas, RemediosAutoridad Universidad de Málaga; Natera-Rivas, Juan JoséAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-01-16)
        Estudio sobre la relación de los flujos de emigrantes provenientes del municipio de Málaga, y los principales municipios de destino de dichos flujos, en el periodo 2017/2022. Se concluye que hay relación entre el ingreso ...
      • EEG Database for language detection. 

        Ariza Cervera, Isaac; Barbancho-Pérez, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Tardón-García, Lorenzo JoséAutoridad Universidad de Málaga; Barbancho-Pérez, IsabelAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-01-24)
        This database is made up of EEG signals from 6 subjects listening to sentences in different languages and their answers to the questions: have you understood the meaning of the sentence?. The languages chosen are: english, ...
      • EEG Database for musical genres detection. 

        Ariza Cervera, Isaac; Barbancho-Pérez, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Tardón-García, Lorenzo JoséAutoridad Universidad de Málaga; Barbancho-Pérez, IsabelAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-01-24)
        This database is made up of EEG signals from 6 subjects listening to fragments of songs from different musical genres and their answers to the questions: did you know this song and do you like this song?. The musical genres ...
      • Entrevistas docentes sobre estrés tras Covid19. 

        Díaz-Durán, María DoloresAutoridad Universidad de Málaga; Jiménez-García, José Daniel; Gil-Espinosa, Francisco JavierAutoridad Universidad de Málaga; Cruz-González, Cristina (Universidad de Málaga, 2024-11-28)
        Los datos de investigación son entrevistas realizadas a docentes de una centro educativo con distintos perfiles educativos. Es parte inicial de un proyecto que se está llevando a cabo en los cursos 2024/25 y 2025/26. El ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA