JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar Datos de Investigación por departamento/instituto 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Datos de Investigación
    • Listar Datos de Investigación por departamento/instituto
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Datos de Investigación
    • Listar Datos de Investigación por departamento/instituto

    Listar Datos de Investigación por departamento/instituto "Psicología Evolutiva y de la Educación"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-15 de 15

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Alimentación consciente y efecto sobre el consumo de alimentos en la infancia. 

        De Lara Pérez, Beatriz; Delgado-Ríos, MyriamAutoridad Universidad de Málaga; García-de-Castro, Fernando JavierAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-01-11)
        El objetivo del estudio es el de presentar un programa de prevención alimenticio basado en la práctica de la alimentación consciente en menores de edad. Además, se analiza el efecto de este en el consumo de alimentos. Se ...
      • Dataset Core Self Psychological Wellbeing Classmate Support 

        Yudes Gómez, Carolina; Chamizo-Nieto, María Teresa; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-01-31)
        The aim of this research was to explore whether perceived support from classmates moderates the relationship between core self-evaluations (CSE) and psychological well-being indicators among adolescents. The Core ...
      • Dataset for LPA in reading (raw). 

        Flores Martín, Amanda (Universidad de Málaga, 2025-04-11)
        Se trata de los datos en bruto usados para una investigación que está en proceso de revisión en la revista Journal of Research in Reading: "Exploring pre-reading and reading profiles in Spanish-speaking schoolchildren".
      • Dataset for: Understanding the role of emotion regulation strategies in cybervictimization and cyberaggression over time: It is basically your fault 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Chamizo-Nieto, María Teresa; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Adolescents involved in experiences of cybervictimization and cyberbullying are at increased risk of psychological maladjustment and ill-being. However, not all adolescents involved in cyberbullying roles experience ...
      • Dataset for: What bridges the gap between emotional intelligence and suicide risk in victims of bullying? A moderated mediation study. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Background: Recent research has demonstrated that victims of bullying report serious problems, such as de- pression, which heighten the risk of suicide. Emotional intelligence (EI) has been increasingly recognized as a ...
      • Dataset sobre teorías implícitas e inteligencia emocional en el profesorado en formación de educación infantil 

        Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2021-09-28)
        El objetivo principal de la investigación es el de evaluar la influencia que tienen las teorías implícitas del profesorado en formación sobre la inteligencia emocional de los participantes evaluada esta a través de ...
      • Dataset_ Personality.styles_ Behavioral.repertoires_Gender_High.abilities. 

        Gómez-Pérez, María Mar; García-Martín, María Belén; González-Segura, Beatriz; Calero, María Dolores (Universidad de Málaga, 2024-11-27)
        This study aims to investigate the underrepresentation of women within the population identified as gifted. Having in to account that several explanations have been given: possible differences in personality traits, ...
      • Dataset_Cybervictimization_Forgiveness_Stress_Suicidal_ideation. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Neto, Félix (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Cybervictimization is a public health concern in adolescence. Victims of cyberbullying may present with important short- and long-term sequelae. Specifically, past research has demonstrated positive associations between ...
      • Dataset_Cybervictimization_Humor_Suicidal_Ideation 

        Gómez García, Lucía; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-10-16)
        The use of ICTs has increased in recent years, and with it, the rates of cyberbullying. This stressful event triggers psychological distress, which can lead adolescents to suicidal ideation. In the last decade, self-defeating ...
      • Dataset_EI_Bully_Cyber_Dark_Triad_Moral_Disengagement. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Chamizo-Nieto, María Teresa; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-10)
        The current study examined the roles of dark triad traits, general moral disengagement, and facets of emotional intelligence in bullying and cyberbullying behaviors. A sample of 1,146 (580 girls) adolescents (Mage = 14.19; ...
      • Dataset_EI_Family_School in Cyberbullying roles. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Gómez-Hombrados, Jorge; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-05-03)
        This research explored the relationship between family and school factors, emotional intelligence facets, and cyberbullying roles in a sample of 2,883 adolescents (aged 12–18; M = 14.11, SD = 1.42). Findings from logistic ...
      • Dataset_school_level_risk_factors_bullyvictims. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mora-Merchán, Joaquín A.; Muñoz-Fernández, Noelia; Del-Rey, Rosario (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Considering the increasing rates of bullying in adolescence, more empirical evidence on how multiple factors work together in relation to the bully-victim role is needed. This study aims to explore individual and perceived ...
      • Dataset_TEIB_Cybervictimization_Suicide_risk_factors. 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Gómez-Hombrados, Jorge; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025-01-30)
        Psychological distress is an increasing concern among adolescents worldwide. Cybervictimization is considered one of the stressors that adolescents may face, and it significantly impacts various indicators of suicide risk ...
      • Habilidades lectoras e inteligencia emocional como habilidad 

        Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez-Gómez, Auxiliadora; Martín-Delgado, María; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-12-04)
        El objetivo es analizar la relación existente entre componentes lectores (rutas de lectura de palabras, fluidez y comprensión) y la Inteligencia Emocional (IE) como habilidad medida a través de un instrumento de ejecución ...
      • Mindful eating, mindfulness skills and mediterranean diet adherence in childhood. 

        De Lara Pérez, Beatriz; Delgado-Ríos, MyriamAutoridad Universidad de Málaga; García-de-Castro, Fernando JavierAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2025)
        El objetivo del estudio es desarrollar, implementar, y analizar la efectividad de una intervención psicoeducativa basada en la práctica del mindfulness para prevenir la obesidad infantil y mejorar los hábitos alimenticios. Para ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA