JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta comunidadPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar Investigación por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Listar Investigación por autor
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Listar Investigación por autor

    Listar Investigación por autor "Edelkraut, Lisa"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-11 de 11

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Aphasia with anatomical isolation of the language area: A reanalysis on the light of modern neuroimaging techniques 

        Torres-Prioris, María José; López-Barroso, Diana; Roé-Vellvé, Núria; López-González, Francisco Javier; Tubío, Javier; Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga; Edelkraut, Lisa; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-02-09)
        Introduction : Goldstein (1948) and Geschwind (1968), based in data derived from anatomical post-mortem studies, postulated that the disconnection of the perisylvian language areas (PSLA) from other cortical areas was ...
      • Beneficial effects of pharmacological treatment in post-stroke dynamic aphasia: a behavioural and neuroimaging study 

        López-Barroso, Diana; Torres-Prioris, María José; Beltrán-Corbellini, Álvaro; Reina, Sergio; Roé-Vellvé, Núria; Paredes-Pacheco, José; Edelkraut, Lisa; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga; Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-02-09)
        Introduction : Dynamic Aphasia (DA) is a rare form of language disorder characterized by reduced spontaneous speech with preservation of other language functions. Two types of DA have been described: language-specific type ...
      • Correlatos cerebrales y cognitivos de la potenciación farmacológica en un caso de afasia dinámica 

        López-Barroso, Diana; Torres-Prioris, María José; Beltrán-Corbellini, Álvaro; Roé-Vellvé, Núria; Paredes-Pacheco, Jose; Edelkraut, Lisa; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga; Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-05-15)
        Introducción. La afasia dinámica (AD) es un tipo raro de alteración del lenguaje caracterizada por una reducción del habla espontánea. La AD tipo lingüístico (AD I) se caracteriza por dificultades en la ...
      • Donepezil alone and combined with intensive language-action therapy on depression and apathy in chronic post-stroke aphasia: A feasibility study 

        Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga; Edelkraut, Lisa; López-González, Francisco Javier; López-Barroso, Diana; Mohr, Bettina; Pulvermüller, Friedemann; Starkstein, Sergio E.; Jorge, Ricardo E.; Torres-Prioris, María José; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2022-12-07)
        This study explored the feasibility and effectiveness of a short-term (10-week) intervention trial using Donepezil administered alone and combined with intensive language action therapy (ILAT) for the treatment of apathy ...
      • Educación superior y emociones, bases epistemológicas de Maturana 

        Mañas Padilla, María del Carmen; Edelkraut, Lisa; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga; Araos, Pedro (2021-11-20)
        Introducción. Las emociones serán entendidas como las disposiciones corporales que especifican el dominio de acción en que ese mueve el organismo. Son el fundamento de muchos aspectos de la vida y la educación es parte de ...
      • Efficacy Of Intensive Tele-Rehabilitation Combined With Donepezil Compared To Face-to-face Administration 

        Gómez Pérez, África Yolanda; Torres-Prioris, María José; Melgar Mota, Ana; Hohl, Ariane; Gutiérrez Cordero, Ismael; Ariza, María José; Ortega Palacios, Ricardo; Alfaro Rubio, Francisco; Edelkraut, Lisa; Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2022)
        Objectives: (a) To evaluate the benefits promoted by two modalities of intensive language-action therapy, telerehabilitation (Tele-ILAT) and face-to-face (ILAT), applied alone and in combination with Donepezil to persons ...
      • “Need to know” and the right temporal lobe: Impaired access to semantic knowledge in acquired obsessive-compulsive disorder? 

        Green-Heredia, Cristina; Torres-Prioris, María José; Roé-Vellvé, Núria; López-González, Francisco Javier; Tubío, Javier; López-Barroso, Diana; Edelkraut, Lisa; Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga; Torres-Prioris, Agustina MariaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-02-09)
        Introduction : Idiopathic obsessive-compulsive disorder (I-OCD) has been linked to abnormalities in corticostriatal circuits. Few studies have examined if the same structures are also responsible of acquired OCD (A-OCD) ...
      • Neural signatures of treatment-induced benefits in apathy and depression amongst persons with aphasia 

        López-González, Francisco Javier; Edelkraut, Lisa; Roé-Vellvé, Núria; López-Barroso, Diana; Mohr, Bettina; Pulvermüller, Friedemann; Starkstein, Sergio E.; Alfaro Rubio, Francisco; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga; Torres-Prioris, María José; Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2020-01-27)
        Intensive language-action therapy (ILAT) reduces symptoms of depression in persons with aphasia (PWA) due to stroke. The neural correlates of such improvement remain unexplored. Here we evaluated apathy and depression in ...
      • Neurobehavioral changes in people with post-stroke aphasia 

        Edelkraut, Lisa; Moreno-Campos, Lorena; Torres-Prioris, María José; López-Barroso, Diana; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga; Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2020-01-27)
        At present, research on neurobehavioral disorders in people with post-stroke aphasia is scarce, especially in Spanish. The objective of this study is to design a new scale on neurobehavioral change, the Scale of Neurobehavioral ...
      • ¿Podemos realizar una actividad de discusión grupal en un entorno virtual? 

        Edelkraut, Lisa; Mañas Padilla, María del Carmen; Araos, Pedro; Pedraza-Benítez, Maria del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga (2021-11-20)
        Introducción. La adaptación de la docencia universitaria a los entornos virtuales, debido a la pandemia de la COVID-19, puede resultar más compleja en el caso de actividades que requieren una interacción dinámica entre ...
      • Towards a tailored approach to neuroplasticity enhancement based on brain and behavioral predictors of language learning success 

        López-Barroso, Diana; Torres-Prioris, María José; Aloisi, Jessica; Edelkraut, Lisa; Dávila-Arias, María GuadalupeAutoridad Universidad de Málaga; Berthier-Torres, Marcelo LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2020-12-17)
        Individual differences in the functional and morphological architecture of the dorsal and ventral language pathways may explain part of the variability observed in the ability to learn new words in healthy population and ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA