JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Peer assessments in Engineering: A pilot project

    • Autor
      Thurnhofer-Hemsi, Karl; Molina-Cabello, Miguel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Palomo-Ferrer, Esteban JoséAutoridad Universidad de Málaga; López-Rubio, EzequielAutoridad Universidad de Málaga; Domínguez, Enrique
    • Fecha
      2021
    • Palabras clave
      Ingeniería - Estudio y enseñanza - Congresos; Enseñanza superior - Congresos
    • Resumen
      The evaluation methods employed in a course are the most important point for the students, above any other learning aspect. For teachers, this task is arduous when the number of students is high. Traditional evaluation requires the teacher to grade all the assignments and exams, while peer assessments have become a valuable tool to involve students effectively in the correction of exercises. This paper applied and analyzes the evaluation through peer review in a course of Computer Sciences Engineering. A total of six assignments and a mid-term exam were evaluated by both teachers (individually) and students (cooperatively), and the differences were discussed to extract conclusions about the viability of this evaluation model.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/22896
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    ICEUTE_2021___Taller.pdf (156.9Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA