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dc.contributor.authorBaena-González, José Carlos
dc.contributor.authorPeñaherrera-Pulla, Oswaldo Sebastián
dc.contributor.authorFortes-Rodríguez, Sergio 
dc.contributor.authorBaena-Martínez, Eduardo 
dc.contributor.authorBarco-Moreno, Raquel 
dc.date.accessioned2021-10-06T11:03:19Z
dc.date.available2021-10-06T11:03:19Z
dc.date.created2021-10-06
dc.date.issued2021-09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10630/22963
dc.description.abstractThe video game sector is one of the fastest growing industries in recent times and one with the most solid expectations to continue expanding in the following years. One key element in the future of these applications is the adoption of the cloud gaming paradigm, which allows reducing user equipment requirements. Nonetheless, this approach establishes hugely challenging requirements on the network side in order to support the high amount of data exchanged with the lowest latency possible. Here, the present work describes the main metrics associated with the performance and requirements of this novel service. Finally, a comparison between different technologies such as Ethernet, WiFi, LTE and 5G is given, showing their performance in the provision of these kind of services.es_ES
dc.description.sponsorshipEste trabajo ha sido parcialmente financiado por el Ministerio de Asuntos Económicos y transformación digital (red.es, “Piloto 5G Andalucía, Caso 31 Estudio OpenRAN”), el Ministerio de Ciencia e Innovación (beca FPU19/04468), la Junta de Andalucía y FEDER en el marco del proyecto AECMA-5G (UMA-CEIATECH-14) y la beca postdoctoral (DOC 01154). También ha sido parcialmente financiado a través del I Plan Propio de Investigación y Transferencia de la Universidad de Málaga. Universidad de Málaga. Campus de Excelencia Internacional Andalucía Tech.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectVideojuegos-Valoraciónes_ES
dc.subjectJuegos-Redes de ordenadoreses_ES
dc.subject.other5Ges_ES
dc.subject.otherCloud gaminges_ES
dc.subject.otherComunicaciones móvileses_ES
dc.subject.otherQoEes_ES
dc.titleEvaluacion del servicio Cloud Gaming para diferentes tecnologías de accesoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectes_ES
dc.centroE.T.S.I. Telecomunicaciónes_ES
dc.relation.eventtitleXXXVI Simposium Nacional de la Unión Científica Internacional de Radioes_ES
dc.relation.eventplaceVigo, Españaes_ES
dc.relation.eventdate20-24 de septiembre de 2021es_ES
dc.rights.ccAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*


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