JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar DLAD - Artículos por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Didáctica de las Lenguas, las Artes y el Deporte - (DLAD)
    • DLAD - Artículos
    • Listar DLAD - Artículos por autor
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Didáctica de las Lenguas, las Artes y el Deporte - (DLAD)
    • DLAD - Artículos
    • Listar DLAD - Artículos por autor

    Listar DLAD - Artículos por autor "Vázquez-Calvo, Boris"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-4 de 4

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Fan translation of games, anime, and fanfiction 

        Vázquez-Calvo, BorisAutoridad Universidad de Málaga; Zhang, Leticia Tian; Pascual, Mariona; Cassany, Daniel (National Foreign Language Resource Center (NFLRC) at the University of Hawaii at Manoa, 2019)
        Fan practices involving translation open up opportunities to explore language learning practices within the fandom (Sauro, 2017). We examine how three fans capitalize on fan translation and language learning. We consider ...
      • Informal digital learning of English (IDLE): a scoping review of what has been done and a look towards what is to come. 

        Soyoof, Ali; Reynolds, Barry Lee; Vázquez-Calvo, BorisAutoridad Universidad de Málaga; McLay, Katherine (Routledge, 2021-06-28)
        As technology has advanced, so have opportunities for language socialization and practice. This reciprocal relationship has resulted in the emergence of a subfield of Computer Assisted Language Learning (CALL): informal ...
      • The Online Ecology of Literacy and Language Practices of a Gamer 

        Vázquez-Calvo, BorisAutoridad Universidad de Málaga (2018)
        Previous studies have examined how to integrate video games in formal education settings across disciplines and from various perspectives. However, few have explored digital literacy practices prompted by gaming as a fan ...
      • “¿Triste estás? I don’t know nan molla”: Multilingual pop song fandubs by @miree_music 

        Zhang, Leticia Tian; Vázquez-Calvo, BorisAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        Fandubbing, or dubbing made by fans of any audiovisual product, is a lin- guistically and technologically sophisticated enterprise enacted by many devoted fans. This study presents the case of Miree, a 24-year-old fandubber ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA