JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Filología Inglesa, Francesa y Alemana - (FIFA)
    • FIFA - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Filología Inglesa, Francesa y Alemana - (FIFA)
    • FIFA - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Tasks in english in ordinary L1 modules as an inclusive and viable alternative to traditional EMI

    • Autor
      Barrios-Espinosa, Maria ElviraAutoridad Universidad de Málaga; Lopez-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga; Yelamos-Guerra, Maria SalomeAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2021
    • Palabras clave
      Inglés -- Estudio y enseñanza; Enseñanza -- Innovaciones; Bilingüismo
    • Resumen
      The present paper starts from the premise that, despite the fact that EMI has experienced an exponential growth in the last 15 years (Dearden, 2014; Fenton-Smith et al., 2017; Macaro et al., 2018), there are still a number of compelling arguments that stand against providing all instruction in English in higher education. Among those, insufficient teacher preparation (Drljača Margić & Vodopija-Krstanović, 2018; Kling, 2017) or the fear of negative influence on disciplinary content and discourse learning (Jiménez-Muñoz, 2014) are two of the most frequently mentioned. Bearing these issues in mind, an interdisciplinary group of lecturers from the University of Málaga (Spain) are currently developing an innovation project where a task-based approach is used to deliver content in English in ordinary modules delivered in Spanish (Barrios et al., 2020). The paper presents information about the pedagogical foundations of the intervention and examples of tasks that have been implemented, and the participants’ perceptions about the innovation and their own learning of subject matter content through the medium of English. The paper concludes with some reflections on how this alternative to traditional EMI could contribute towards enhancing university students’ proficiency in academic and professional English while avoiding the understandable reservations that EMI currently faces.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/23264
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Abstract_CONFBE_English (1).pdf (86.14Kb)
    Colecciones
    • FIFA - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA