Listar EAE - Artículos por autor "Zamarreño-Aramendia, Gorka"
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De la marca comercial a la marca territorio. Una revision de la literatura conceptual aplicada al caso del vino Malaga.
Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María; Zamarreño-Aramendia, Gorka (Universidad de Málaga, 2017-06)La creciente importancia de las marcas territorio, como elementos de promoción de amplias zonas rurales, hacen conveniente el estudio de casos. Se ha partido de una extensa revisión de la literatura académica, necesaria ... -
Una década de turismo sin fronteras. El caso de la Región Duero/Douro, el turismo fluvial y la diversidad turística
Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María; Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Zamarreño-Aramendia, Gorka (Universidad de Murcia, 2020)La incorporación de España y Portugal a la Comunidad Europea ha impulsado la coo-peración transfronteriza y el turismo a ambos lados de la frontera luso española. Nuestro análisis se ciñe a la Región Duero/Douro ... -
La digitalización de la experiencia enoturística: una revisión de la literatura y aplicaciones prácticas
La evolución tecnológica unida al uso de las tecnologías TICs y otros recursos de comunicación digitales como la realidad virtual, aumentada y la tecnología 4D están transformando el ciclo de la experiencia turística. El ... -
Effects of Social Media on Enotourism. Two Cases Study: Okanagan Valley (Canada) and Somontano (Spain)
Cristófol Rodríguez, Francisco Javier; Zamarreño-Aramendia, Gorka; De San Eugenio Vela, Jordi (MDPI, 2020)The aim of this article is to analyze the social media effects on enotourism. Two territories of similar extension and with historical coincidences in their development have been selected: the Okanagan Valley, Canada, and ... -
Islas Chafarinas, frontera insular y nuevos retos de promoción turística
Calderón-Vázquez, Francisco José; Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María; Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Zamarreño-Aramendia, Gorka (Universidad de la Baja California, 2024-06-29)Las islas Chafarinas es uno de los enclaves españoles situado en el norte de África, constituye la única frontera de la Unión Europea en la zona. Es un espacio que goza de un medio natural de gran valor ecológico. La ... -
Key Elements for the Design of a Wine Route. The Case of La Axarquía in Málaga (Spain)
Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Zamarreño-Aramendia, Gorka; Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María (MDPI, 2020)The design of enotourist routes represents an opportunity for the sustainable development of rural territories. This qualitative study was structured in three parts to reach a cohesion model representing the academic ... -
Managing Digital Presence in Wineries Practicing Heroic Agriculture: The Cases of Ribeira Sacra and Lanzarote (Spain)
Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Cristófol Rodríguez, Francisco Javier; Zamarreño-Aramendia, Gorka (MDPI, 2023-03-22)Wine tourism has become an exciting avenue of development for rural wine-producing regions. The channels through which these millenary traditions are transmitted are diverse, and the wineries that practice heroic viticulture ... -
Rutas enológicas y desarrollo local. Presente y futuro en la provincia de Málaga
Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María; Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Zamarreño-Aramendia, Gorka (Universidad de Córdoba, 2017)Las rutas enológicas estimulan el desarrollo local sostenible de zonas rurales, sus vínculos con el turismo gastronómico son una realidad y las opciones de que incidan en el turismo de calidad, dependerá de que como estén ... -
Social-Media Analysis for Disaster Prevention: Forest Fire in Artenara and Valleseco, Canary Islands.
Zamarreño-Aramendia, Gorka; Cristofol, F. J.; De San Eugenio Vela, Jordi; Ginesta, Xavier (MPDI, 2020-12-31)This manuscript investigates the use of social media, specifically Twitter, during the forest fires in Artenara and Valleseco, Canary Islands, Spain, during summer 2019. The used methodology was big-data analysis through ... -
Spanish tourist industry during the Franco’s regime through the touristic cinema (1951-1977)
Zamarreño-Aramendia, Gorka; Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), 2024)Mass tourism in Spain became one of the most prosperous economic sectors in the mid-twentieth century, collaborating in the process of convergence with Europe, using the seductive power of the media, especially the cinema. ... -
Spanish tourist industry during the Franco’s regime through the touristic cinema (1951-1977).
Zamarreño-Aramendia, Gorka; Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María (CSIC, 2024-10-02)El turismo de masas en España se convirtió en uno de los sectores económicos más prósperos a mediados del siglo XX, colaborando al proceso de convergencia con Europa, utilizando el poder seductor de los ... -
Strategic Management of the Malaga Brand through Open Innovation: Tourists and Residents’ perception
Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María; Zamarreño-Aramendia, Gorka; Cristófol Rodríguez, Francisco Javier (MDPI, 2022)Territory brands are vehicles for transmitting the attributes that identify a geographical setting, they facilitate market positioning and can contribute to generating an opinion that determines the promotion strategies ... -
Sustainable Economy and Development of the Rural Territory: Proposal of Wine Tourism Itineraries in La Axarquía of Malaga (Spain)
Zamarreño-Aramendia, Gorka; Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Ruiz-Romero-de-la-Cruz, Elena María (MDPI, 2021)The certification of Malaga and Ronda wine route, within the model of certified wine routes in Spain, has given a new boost to wine tourism in Malaga. The study focuses on La Axarquía, located on the Eastern Costa del Sol ... -
Transmission of Place Branding Values through Experiential Events: Wine BC Case Study
Cristofol, F. J.; Cruz-Ruiz, Elena de los Reyes; Zamarreño-Aramendia, Gorka (MPDI, 2021-03-10)Sustainability is to promote economic growth that generates equitable wealth for all without harming the environment, becoming one of the objectives that serve as a starting point for many place branding strategies. Cultural ...