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      • Attraction and Retention of Talent in the Tourism Sector. Empirical Evidence in the South of Europe 

        Ruiz-Molina, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Jiménez-Quintero, José AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Salguero, Gisela (Departamento de Turismo do ISCE (LISBOA - Portugal), 2013)
        The effect that an increase on the workmanship’s quality in the tourism sector, has over the productivity increase, the improvement of living conditions and the economic growth is widely known. In this context, strategy ...
      • Building brand credibility: The role of involvement, identification, reputation and attachment 

        Molinillo-Jimenez, SebastianAutoridad Universidad de Málaga; Japutra, Arnold; Ekinci, Yuksel (Elsevier, 2022-01)
        The aim of this study is to propose a conceptual framework for building destination brand credibility. This research proposes a novel framework to explore the antecedents of destination brand credibility based on four ...
      • Determinants of quality and food safety systems adoption in the agri-food sector 

        Barbancho-Maya, Gema; Lopez Toro, Alberto Antonio (Emerald, 2022-04-05)
        Purpose In order to meet the increasingly demanding needs of international markets, quality and food safety systems have become widespread among companies in the agri-food sector. This has led to a transformation of the ...
      • Fusión de negocios internacionales y marketing: un estudio bibliométrico 

        Florido Benítez, Lázaro; Aldeanueva-Fernandez, IgnacioAutoridad Universidad de Málaga (IOAP-MDPI, 2022-11-10)
        This study aimed to provide an assessment of marketing on international business and to organize and classify the literature on marketing in order to clarify the importance of this tool and encourage future research in the ...
      • Going beyond the curve: Strategic measures to recover hotel activity in times of COVID-19 

        Garrido-Moreno, AuroraAutoridad Universidad de Málaga; García-Morales, Victor J; Martín-Rojas, Rodrigo (ELSEVIER, 2021-06)
        Hospitality firms are facing unprecedented challenges on a global scale. The catastrophic effects of the COVID-19 pandemic and its multiple devastating global consequences have initiated a profoundly disruptive transformation ...
      • Manuel Vázquez del Río 

        Pino-Diaz, JoseAutoridad Universidad de Málaga (Wikipedia, 1921-07)
        Artículo realizado en Wikipedia sobre D. Manuel Vázquez del Río (1895-1983).
      • Measuring engagement on twitter using a composite index: An application to social media influencers 

        Muñoz, María M.; Rojas-de-Gracia, Maria MercedesAutoridad Universidad de Málaga; Navas-Sarasola, Carlos (Elsevier, 2022-08-26)
        El compromiso en las redes sociales es un concepto complejo, en el que interactúan muchos componentes interconectados y difíciles de evaluar. Es precisamente esta complejidad la que motivó este trabajo, que propone un ...
      • La nueva ley de órganos rectores de las cajas de ahorro. Su influencia en la gobernanza y el diseño de estrategias del sector financiero 

        Jiménez-Quintero, José AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Olvera-Porcel, Antonio JesusAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 2011)
        El Real Decreto-Ley 11/2010, sobre reforma del régimen jurídico de las cajas, y el Real Decreto-Ley 2/2011, sobre reforzamiento del sector, abren una etapa total- mente nueva para el desenvolvimiento del sector financiero ...
      • Occupational Traffic Accidents among Teachers in Spain 

        Delgado-Fernández, Vicente Joaquín; Rey-Merchán, María del Carmen; López-Arquillos, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Choi, Sang D. (IOAP-MPDI, 2022-04-24)
        Occupational traffic accidents are a leading cause of injuries or deaths among workers. Teachers in Spain are especially concerned about the problem of commuting due to their particular labor conditions. Multiple work-related ...
      • Presencia de la ETT en el sector financiero en españa 2022 

        Díaz López, María Cristina; Rodriguez-Fernandez, Maria MercedesAutoridad Universidad de Málaga (RIUMA, 2022-12)
        Diversos factores han afectado al sistema de reclutamiento de personal en el sector financiero español. Desde la burbuja inmobiliaria en el año 2008, pasando por la pandemia del Covid-19, además de la normativa internacional ...
      • Prevention of Falls from Heights in Construction Using an IoT System Based on Fuzzy Markup Language and JFML 

        Rey-Merchán, María del Carmen; López-Arquillos, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Soto-Hidalgo, José Manuel (IOAP-MPDI, 2022-06-14)
        The main cause of fatal accidents in the construction sector are falls from height (FFH) and the inappropriate use of a harness is commonly associated with these fatalities. Traditional methods, such as onsite inspections, ...
      • Registro de Tareas del Comité de Calidad del Servicio de Transfusión Hospitalario 

        Rodríguez Fernández, María José; Rodriguez-Fernandez, Maria MercedesAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        Se trata de un registro de tareas llevado a cabo por el servicio de transfusión hospitalario, en concreto por su comité de calidad.
      • Research trends in occupational health and social responsibility: A bibliometric analysis 

        Bautista-Bernal, IreneAutoridad Universidad de Málaga; Quintana-Garcia, CristinaAutoridad Universidad de Málaga; Marchante-Lara, MacarenaAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2021)
        Occupational Health & Safety (OHS) and Corporate Social Responsibility (CSR) are domains of research char- acterised by a great complexity due to their interdisciplinary nature. Although the interest in Occupational ...
      • Tendencias y estrategias en la industria del crucero: principales areas del turismo de cruceros en el mundo 

        Cruz-Ruiz, Elena de los ReyesAutoridad Universidad de Málaga; Ruiz-Romero-de-laCruz, Elena MariaAutoridad Universidad de Málaga (Eumed.net, 2015)
        El análisis del turismo de cruceros lo abordamos en el presente trabajo, a través del estudio de las tendencias más recientes de la industria, destacando las estrategias de marketing que siguen las principales compañías ...
      • The customer retail app experience: Implications for customer loyalty 

        Molinillo-Jimenez, SebastianAutoridad Universidad de Málaga; Aguilar-Illescas, RocioAutoridad Universidad de Málaga; Anaya-Sanchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Carvajal-Trujillo, Elena (ELSEVIER, 2022)
        Retailer mobile applications are one of the principal retail purchase and information search channels. Customer experience is key to retail app success. However, its dimensions and impact on retailer performance have been ...
      • The effect of science and technology parks on tenant firms: a literature review 

        Albahari, AlbertoAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2022-07-06)
        Science and technology parks (STPs) are non-spontaneous agglomerations aimed at encouraging the formation and growth of on-site technology and knowledge-based frms. STPs have difused worldwide, attracting signifcant, and ...
      • The role of gender and connections between entrepreneurship and employability in higher education 

        Santos Jaén, José Manuel; Iglesias-Sánchez, Patricia P.; Jambrino-Maldonado, CarmenAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2022-11)
        A global concern about youth employment and the challenges to better connect companies' needs and professional and labour profiles of graduates is shared by policy makers and higher education institutions. The recognition ...
      • The Role of the Top 50 US Cargo Airports and 25 Air Cargo Airlines in the Logistics of E-Commerce Companies 

        Florido Benítez, Lázaro (IOAP-MDPI, 2023-02-01)
        Background: The purpose of this study is to analyse the role of the main 50 US cargo airports and 25 air cargo airlines in the logistics of e-commerce companies from 2000 to 2020, to highlight the importance of airports ...
      • Towards sustainable development: Environmental innovation, cleaner production performance, and reputation 

        Quintana-Garcia, CristinaAutoridad Universidad de Málaga; Marchante-Lara, MacarenaAutoridad Universidad de Málaga; Benavides-Chicon, Carlos GuillermoAutoridad Universidad de Málaga (WILEY, 2022-04-02)
        The growing concerns regarding sustainability and a firm's effects on the environment explain the important role that environmental management may play in corporate reputation. Following the premises of the stakeholder ...
      • Web appendices - Exploring the antecedents of customers’ willingness to use service robots in restaurants. 

        Molinillo-Jimenez, SebastianAutoridad Universidad de Málaga; Rejon-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Anaya-Sanchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        In recent times researchers have begun to use several theories to explain how relationships develop between service robots and consumers, and to identify the reasons and motives consumers use these technologies. In this ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
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