JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Spanish validation of the national league for nursing questionnaires for clinical simulation

    • Autor
      Román-Cereto, Montserrat; Marti-Garcia, Celia; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Ordóñez, Eloísa; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Rodríguez, Laura del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-01-03
    • Editorial/Editor
      ELSEVIER
    • Palabras clave
      Enfermería - Estudio y enseñanza
    • Resumen
      Introduction Learning by clinical simulation enables students to experience the nuances often encountered in clinical settings before experiencing actual real-world patient scenarios. Valid and reliable assessment tools are required to measure clinical competence. The aim of this study was to validate the National League for Nursing satisfaction instruments for its use in the Spanish context. Methods Psychometric and cultural adaptation study. Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale, the Simulation Design Scale and the Educational Practices Questionnaire were adapted culturally, and their psychometric properties were tested empirically. Results Fourth-year undergraduate nursing students participated in the study (n = 173). The Cronbach's alpha scores obtained ranged from 0.90 to 0.95. Confirmatory factor analysis revealed adequate goodness of fit values (RMSEA: 0.04 to 0.08). Conclusions The Spanish-language version of the National League of Nursing instruments obtains satisfactory results. Further study is needed to determine the factorial invariance and whether any modifications in the instruments are needed.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/23608
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1016/j.teln.2021.11.011
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    1-s2.0-S155730872100130X-main.pdf (951.1Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA