JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Economía Aplicada ( Estadística y Econometría) - (EAEEC)
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Economía Aplicada ( Estadística y Econometría) - (EAEEC)
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    How to make parents happy with the school and teachers?

    • Autor
      Jerrim, John; Prieto-Latorre, ClaudiaAutoridad Universidad de Málaga; López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga; Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022
    • Palabras clave
      Escuelas; Familia y enseñanza
    • Resumen
      Parental satisfaction with their children’s school and teachers have been extensively analysed in the literature. However, most research works do not agree in the set of factors which define this parental satisfaction. Because of that, in the present study we propose using some factors which have not been employed before and may potentially determine parental satisfaction. We focus on the case of primary education students in the outermost Spanish region of Canary Islands, using census and longitudinal data for students in 3rd grade and followed to 6th grade. Our results show that parents care much about kids’ happiness than their educational progress. We also identify other potential drivers of parental satisfaction such as non-cognitive skills.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/23709
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Abstract Lisbon-1.pdf (78.04Kb)
    Colecciones
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA