Listar Periodismo - (PER) por título
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El uso de Twitter como instrumento de comunicación en los destinos turísticos de España y Portugal durante la crisis de COVID-19.
(2022-05-13)Esta investigación busca analizar la actividad, los temas más usados y la capacidad para generar interacción de una docena de destinos turísticos de España y Portugal a través de la red social Twitter en los meses de ... -
Valor de las marcas periodísticas y engagement de la audiencia en un contexto de consumo multiplataforma
(Comunicación Social Ediciones y Publicaciones, 2019)En un mercado afectado por la desinformación, las fake news y la polarización política, el conocimiento que el público conserva de las marcas tradicionales y la confianza que les merecen algunos profesionales del periodismo ... -
La vertebración de la información en los canales generalistas de TV en España: cómo es y cómo podría ser.
(2023)La televisión ha experimentado una transformación profunda en un escenario cambiante que la ha llevado a un modelo de sistema en línea, interactivo y personalizable (Guerrero Pérez et al. 2018); sin embargo, los espacios ... -
WhatsApp and Telegram applied to journalism practice: A constant challenge for media.
(2023)Instant messaging applications like WhatsApp and Telegram have become indispensable tools for proximal communication with audiences in today’s mobile society (Schwarz & Rupp, 2016). The attentive gaze directed by the media ... -
WhatsApping terror: how media applied instant messaging to cover Barcelona terrorist attack
(2018-11-28)Audiences love live communication (Deuze, 2011), the possibility of reaching news in real time. Previous research focus on the reporting of natural disasters or emergency news like terrorist attacks show that the concept ... -
When polarization and disinformation go hand in hand: the discourse in the quality European press.
(2023)Disinformation is one of the most urgent threats facing contemporary societies around the world (Tandoc, Wei Lim, & Ling, 2017). There are numerous academics from Communication Sciences that address the phenomenon that was ... -
Young Spanish Adults and Disinformation: Do They Identify and Spread Fake News and Are They Literate in It?
(MDPI Multidisciplinary Digital Publishing Institute, 2021)The infodiet of young Spanish adults aged 18 to 25 was analysed to determine their attitude towards fake news. The objectives were: to establish whether they have received any training in fake news; to determine whether ...