JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Matemática Aplicada - (MA)
    • MA - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Matemática Aplicada - (MA)
    • MA - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Teaching Partial Differential Equations With a CAS

    • Autor
      Galán-García, José LuisAutoridad Universidad de Málaga; Aguilera-Venegas, GabrielAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Cielos, PedroAutoridad Universidad de Málaga; Galán-García, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Padilla-Domínguez, Yolanda CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Padilla, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Atencia-McKillop, IvánAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-06-13
    • Palabras clave
      Ecuaciones diferenciales
    • Resumen
      It is very common that Engineering students nd difficulties when studying advanced Mathematics subjects. To help in the teaching and learning process of such subjects, the teacher can use an adequate mathematical software. But not always the used given to these specific pieces of software is the right one. The use of a Computer Algebra System (CAS) to achieve this goal is a good idea mainly because programming with a CAS, the solution to a problem can be obtained step by step. This way, the student can check all the intermediate steps to get the solution and can nd the step or steps where the student made a mistake. In this talk, we introduce SPDES, a Stepwise Partial Differential Equation Solver (an extension of SFOPDES). SPDES deals with some second order PDE in addition to the first order PDE considered in SFOPDES. SPDES can be used as a self tutorial for PDE since it solves, step by step, the typical exercises within the topic. The type of PDE that SPDES can solve are: Pfaff Differential Equations, Quasi-linear PDE, Lagrange-Charpit Method for first order PDE, Heat equation, Wave equation and Laplace's equation. SPDES has been developed using the programming capabilities of the CAS Derive, providing not only the final result but also, optionally, the display of all the steps needed to solve typical exercises on PDE.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/24532
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Teaching ESCO 2022-José Luis.pdf (88.60Kb)
    Colecciones
    • MA - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA