JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Internet use and academic performance: An interval approach

    • Autor
      Ladrón de Guevara Rodríguez, María; López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga; Prieto-Latorre, ClaudiaAutoridad Universidad de Málaga; Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-05-21
    • Editorial/Editor
      Springer
    • Palabras clave
      Econometría
    • Resumen
      As children spend more and more time on electronic devices and social networks, there is a growing concern about the infuence that these activities may have on their development and social well-being. In this context, the present research is aimed at analysing the infuence that Internet use may have on 6th grade primary school students’ academic performance in Spain. In order to do so, we have employed a methodological approach that combines econometric and interval multiobjective programming techniques, which has let us identify the traits and Internet use patterns that allow students to maximise their academic performance in terms of scores in four competences. Our results show that, while daily use of the Internet to listen to music or search for information about other topics of interest can favor the maximization of educational outcomes, the use of social networks should be limited as much as possible to avoid hindering the educational process.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/24562
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1007/s10639-022-11095-4
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    LadrónDeGuevaraRodríguez2022_Article_InternetUseAndAcademicPerforma.pdf (1.280Mb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA