JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Economía Aplicada ( Estadística y Econometría) - (EAEEC)
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Economía Aplicada ( Estadística y Econometría) - (EAEEC)
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Grade retention and academic performance: a difficult relationship?

    • Autor
      López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga; Ladrón de Guevara Rodríguez, María; Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-06
    • Palabras clave
      Rendimiento académico; Estudiante - Evaluación
    • Resumen
      The education debate in Spain has widely discussed the positive and negative features of grade retention on students’ academic performance but, in spite of its relevance, this impact has not been assessed beyond correlation. Because of that, in this research study we analyse the influence of grade retention on students’ competences, using more than 146,000 students from 6 PISA cycles (2003-2018) and an instrumental variable approach, approaching a causal influence. We find that repeating a grade in Spain seems to reduce students’ competences between 1.5 and 1.7 standard deviations. We conclude that an alternative to grade retention should be found, in order to prevent students from attaining lower their competences due to repetition.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/24571
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Grade retention.pdf (116.7Kb)
    Colecciones
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA