JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Burnout, work engagement and life satisfaction among Spanish teachers: The unique contribution of core self-evaluations

    • Autor
      Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-10
    • Editorial/Editor
      Elsevier
    • Palabras clave
      Profesores
    • Resumen
      The aim of this study was to examine burnout and engagement dimensions as predictors of life satisfaction in a sample of 531 Spanish teachers. We also aimed to examine the additional contribution of core self-evaluations on life satisfaction, above and beyond socio-demographic variables and burnout and engagement dimensions. Results of hierarchical regression analyses indicated that core self-evaluations explained a substantial and unique amount of variance in life satisfaction beyond and above that accounted for age, one burnout dimension (i.e., personal accomplishment) and one engagement dimension (i.e., dedication). Additional analysis found that personal accomplishment and dedication mediated the link between core self-evaluations and life satisfaction. Some practical implications of the current findings for educational context are discussed.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/24580
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111727
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    1-s2.0-S019188692200232X-main.pdf (460.4Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA