JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    On the trade-offs between hard and soft-skills skills: the Spanish case

    • Autor
      Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga; López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga; Henriques, Carla Oliveira
    • Fecha
      2022-07-01
    • Palabras clave
      Aptitud; Desarrollo económico y social
    • Resumen
      The increasing relevance of non-cognitive skills (i.e., soft skills) for individual development and socioeconomic growth, and the well-established importance of cognitive skills in explaining socioeconomic success, highlights the need of exploring their main determinants (factors) and establishing to which extent there are potential trade-offs between different aspects of soft and hard skills. Towards this end, this study develops an overarching empirical framework, which couples multiobjective programming optimisation models with several econometric specifications, thus making it possible to gain further insights regarding the way these factors should be combined to achieve an “optimally balanced” performance of Andalusian students at nine cognitive and non-cognitive skills. Our findings underline the existence of several trade-offs between different soft and hard skills, being mainly conditioned by socioeconomic factors (e.g., household income, reading habits) and students’ gender.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/24587
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    2022012_Marcenaro_comunication_1.pdf (103.1Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA