JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Learning geometry through M-Learning

    • Autor
      Raya-Fernández, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez-Cruzado, CristinaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-07
    • Editorial/Editor
      Universidad de Alicante
    • Palabras clave
      Matemáticas - Estudio y enseñanza - Congresos; Geometría - Estudio y enseñanza - Congresos; Matemáticas - Enseñanza asistida por ordenador - Congresos
    • Resumen
      Mathematics education is key to the development of responsible future citizens, who must be able to understand and analyse their environment. To that end, using ICT we have proved a noticeable improvement in students´ attitudes towards mathematics, making them demonstrate a greater critical spirit, perseverance, precision and creativity, as well as an increase in their flexibility of thought (Garcia and Romero, 2009). We introduced m-learning methodology based on the use of mobile phones in classrooms, which takes advantage of their interest in technology and is closer to the students’ reality. This methodology gives them access to information without any spatial limitation, thus offering learning opportunities from beyond the classroom (Castro et al., 2016). Focusing on learning geometry, we used GeoGebra 3D, a virtual reality mobile app, which encourages them to create, manipulate and interact with geometric 3D models. We carried out an action-research in a second grade high school, with 28 students. We detected important deficiencies after an initial observation of students´ three-dimensional geometric knowledge. We developed a didactic mathematic proposal using m-learning, and we observed what was happened in the classrooms.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/24775
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    proceedings-pme45-vol4_RIUMA_GEOMETRY.pdf (80.94Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA