JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Interpreting the Relationship Between Emotions and Understanding in Mathematics: An Operational Approach Applied to Measurement with Preservice Elementary Teachers

    • Autor
      Quintanilla-Batallanos, Verónica AuroraAutoridad Universidad de Málaga; Gallardo-Romero, JesúsAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-10-28
    • Editorial/Editor
      Elsevier
    • Palabras clave
      Educación; Psicología de la educación; Desarrollo cognitivo; Matemáticas -- Estudio y enseñanza
    • Resumen
      This research explores the relationship between emotions and understanding in mathematics. In concrete, an interpretive model is proposed allowing to relate, operationally, the student's emotional experience with a functional view of their understanding, based on their uses of mathematical knowledge. The model includes a specific method for detecting the connections between students’ emotions and their understanding during mathematical practices in the classroom. This method is applied in an empirical qualitative study with preservice elementary teachers involved in measurement problem solving in pairs. The study provides positive results on the influence of students' understanding on the generation of their different emotions during the mathematical activity performed. In the same way, the emotions provide plausible reasons that help to explain the students’ mathematical understanding.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/26329
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2022.101012
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    1-s2.0-S0732312322000803-main.pdf (2.048Mb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA