JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Preservice secondary science teachers' teaching proposals to address a socially acute question

    • Autor
      Cruz-Lorite, Isabel María; Hervé, Nicolas; Cebrián-Robles, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Acebal, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2023
    • Palabras clave
      Profesores - Formación profesional; Profesores de ciencias - Formación profesional; Enseñanza secundaria - Aspectos sociales
    • Resumen
      Teaching about socially acute questions seems beneficial for different aspects of student learning and its use in classrooms can be encouraged by including it in future teachers’ training. This paper analyses teaching proposals made by preservice secondary teachers to address the socially acute question of the dominant model of meat production and consumption. The analysis was carried out in terms of the phases addressed for the inquiry and the conceptions of knowledge and pedagogical strategies adopted. The results show that the proposals are focused on information gathering and analysis, highlighting the controversies (engaged conception of knowledge) with the aim to develop critical thinking by teaching students to argue through the exploration of different positions on the SAQ (critical pedagogical strategies). The educational implications of these results are discussed in this work.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/27464
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Teaching sequences meat - Authors.pdf (187.1Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA