JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Integrating Corubric with Gamification of Resources in Science Education.

    • Autor
      Cebrián-Robles, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; España-Naveira, Paloma; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2023
    • Palabras clave
      Tecnología educativa; Enseñanza - Innovaciones; Firma electrónica; Ciencia - Estudio y enseñanza secundaria
    • Resumen
      This paper shows an example of integrating the CoRubric assessment tool in an experience of designing gamified resources in science education with 43 pre-service science teachers from the University of Malaga (Spain). Participants had to design a gamified resource to teach science to secondary school students and explain it at a science fair. In addition, they had to design an e-rubric to evaluate the gamified resources made by their peers. Participants could improve their e-rubric design throughout the experience; on the one hand, by comparing it with that of their peers and, on the other hand, after attending the explanation of the different resources. This work analyses the participants' perceptions of the design and use of e-rubrics, finding significant progress in their design and gamified resources. Also, emotions of interest and concentration emerged during the experience.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/27709
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    5.ESERA 2023_stage-4941_question-Proposal_id-300 (AUTHORS).docx (1).pdf (1.132Mb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA