JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Home minerals search: an activity to understand the relationship between geology and society.

    • Autor
      López-Fernández, María del MarAutoridad Universidad de Málaga; Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Hierrezuelo-Osorio, José ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2023
    • Palabras clave
      Geología - Estudio y enseñanza; Investigación activa en educación
    • Resumen
      Despite the relevance of the study of minerals because of their link to everyday life, the curricula's interest in extending it and the students' interest in learning about them is increasingly reduced. Therefore, the teaching-in-context approach becomes an opportunity to promote this topic in the secondary school classroom as it allows students to reflect on the properties and uses of minerals in everyday life. This work presents a synthesis activity in a teaching-learning sequence on minerals for 12-13 years-old Spanish secondary school students. The activity consists of searching for minerals applications in their own home and creating, together with the whole class, a mural of a house showing the location and use of different minerals. The activity allows students to acquire knowledge about minerals while valuing the importance of these socio-scientific issues for their lives, thus linking geology with society. The students were satisfied with the activity's usefulness, interest and attractiveness and perceived progress in their learning about minerals.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/27884
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    poster esera 23 VDEF.pdf (1.195Mb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA