JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Digital rubric-based assessment of oral presentation competence with technological resources for preservice teachers

    • Autor
      Pérez-Torregrosa, Ana Belén; Gallego-Arrufat, María Jesús; Cebrián-de-la-Serna, ManuelAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022
    • Editorial/Editor
      Universidad de Navarra
    • Palabras clave
      Tecnología educativa
    • Resumen
      This study focuses on e-assessment of oral presentation competence using technology resources in a model that combines project-based learning and flipped learning. This study uses a digital rubric to assess oral presentation competence in different situations of progressive assessment for 99 preservice teachers, situations in which participation was either optional or compulsory. Findings show that the digital rubric used at various times is a methodology and a technology that facilitates the feedback process and dialogue between teachers and students about the assessment criteria. The results support future decisions for methodological design of formative assessment appropriate to online learning environments
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/28487
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.15581/004.43.009
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    42739-Texto Anonimizado-130945-2-10-20221004.pdf (805.1Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA