JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Contextualising Translator Training: Defining Social, Professional and Disciplinary Requirements

    • Autor
      Plaza-Lara, CristinaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2016-10-14
    • Editorial/Editor
      De Gruyter
    • Palabras clave
      Traductores - Formación profesional
    • Resumen
      In order to adapt universities to the social, disciplinary and professional needs, we consider it necessary to contextualise the professional profiles of translators. The main groups involved in the educational process are translation teachers and researchers, employers and students/graduates, and their contribution to the definition of professional profiles is essential. Therefore, in this article we will focus on studies about professional profiles from the following perspectives: translation market studies, academic research, research on labour market insertion and students’ expectations. These studies will allow us to draw conclusions that could be applied during curricular design.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/28956
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1515/les-2016-0015
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    [Lebende Sprachen] Contextualising Translator Training- Defining Social, Professional and Disciplinary Requirements.pdf (2.785Mb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA