Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorCano-Iglesias, María José 
dc.contributor.authorFranco-Mariscal, Antonio Joaquín 
dc.date.accessioned2024-01-23T13:07:33Z
dc.date.available2024-01-23T13:07:33Z
dc.date.created2023
dc.date.issued2023-06-26
dc.identifier.citationCano, M.J., y Franco, A.J. (2023). Formación de ciudadanos con pensamiento crítico desde la enseñanza de las ingenierías. En F.M. Sirignano y R. Martínez-Roig (Coord.), Educación, investigación e innovación en red (pp. 17 – 40). Aula Magna Proyecto clave McGraw Hill. ISBN 978-84-19544-98-8es_ES
dc.identifier.isbn978-84-19544-98-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10630/29062
dc.descriptionCopyright: Aula Magna/eds. lits.es_ES
dc.description.abstractThe development of critical thinking skills in citizens is a fundamental aspect in order to have reflective and critical citizens in the society in which they live. The development of these skills should be encouraged at all educational levels. The social issues where science and technology are involved become a good educational approach supported by some common strategies in the science and engineering edu cation, such as scientific practices of argumentation and inquiry, gamification, augmented reality or the use of audiovisual resources. This chapter offers a theoretical reflection, supported by evidence, showing the importance of the development of these skills in engineering education, since it is a professional activity with direct repercussions on society. The work covers the development of critical thinking through social issues such as the implementation of a nuclear power plant near a town, the choice of purchasing an everyday utensil, the role of women in science and technology, occupational hazards at work or the impact of a meteorite on Earth.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherAula Magnaes_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses_ES
dc.subjectIngeniería - Estudio y enseñanza superiores_ES
dc.subjectPensamiento críticoes_ES
dc.subject.otherArgumentaciónes_ES
dc.subject.otherToma de decisioneses_ES
dc.subject.otherProblemas sociocientíficoses_ES
dc.subject.otherAnálisis crítico de la informaciónes_ES
dc.titleFormación de ciudadanos con pensamiento crítico desde la enseñanza de las ingenierías.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartes_ES
dc.centroFacultad de Ciencias de la Educaciónes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/submittedVersiones_ES
dc.departamentoDidáctica de las Matemáticas, Didáctica de las Ciencias Sociales y de las Ciencias Experimentales


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem