JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas
    • Ver ítem

    On how adopting an ELF pedagogical perspective can help CLIL teachers.

    • Autor
      Pineda-Hernández, Inmaculada ConcepciónAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022-01-09
    • Editorial/Editor
      Dr. Kovac Verlag
    • Palabras clave
      Segunda lengua - Adquisición
    • Resumen
      English as a global language has visibly undergone a number of changes and its fluidity and variability both functional and formal are evident (e.g. Archibald et al. 2011; Baird et al. 2014; Seidlhofer 2011). Current research on English as a Lingua Franca (ELF) and ELF Pedagogy suggests that English Language Teaching (ELT) and Content and Language Integrated Learning (CLIL) practitioners feel empowered when given the possibility to explore this fluidity and their teaching practice can be less constrained by traditional English as a native language (ENL) principles (Yalcin et al. 2020). The current paper will explore a number of key concepts in ELF research particularly focusing on the still developing ELF pedagogical perspective and it will then move on to the description of a blueprint to combine an ELF standpoint with CLIL. The paper concludes with a theoretical discussion on how this model could be implemented with specific examples of multimedia resources that can be created both by teachers and students.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/30056
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    El_copyright_de_esta_publicación_pertenece_al_editor_en_exclusiva.pdf (38.70Kb)
    InmaculadaPineda ELF for CLIL teachers 2022.pdfEmbargado hasta: 2999-01-01 (548.9Kb)
    Colecciones
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA