JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Teaching ELF aware pedagogical strategies to EMI professors of architecture

    • Autor
      Pineda-Hernández, Inmaculada ConcepciónAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2020-04
    • Editorial/Editor
      Estudos Linguísticos e Literários
    • Palabras clave
      Profesores - Formación profesional - Universidad de Málaga
    • Resumen
      The internationalization process of Spanish universities has increased the need for teacher training courses to EMI professors. These training programs have a dual objective, to improve content lecturers’ linguistic skills in English as a Lingua Franca (ELF) and to develop methodological strategies that can facilitate the learning process in an academic setting. The current paper describes the implementation of a teacher training program developed at the University of Málaga designed for EMI professors of Architecture. The program had three phases: A Needs Analysis (NA) stage (2015), two teacher training courses (2015 & 2016), and a last stage was devoted to tracing the language progress and the attitudinal changes of the participants with regards to ELF and ELF-aware pedagogy (2016).
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/30157
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.9771/ell.v1i65.36470
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    InmaculadaPinedaEstudosLinguisticoseLiterarios65.pdf (205.6Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA