JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Teaching compilers: automatic question generation and intelligent assessment of grammars' Parsing

    • Autor
      Conejo-Muñoz, Ricardo JoséAutoridad Universidad de Málaga; Barros-Blanco, BeatrizAutoridad Universidad de Málaga; Del-Campo-Ávila, JoséAutoridad Universidad de Málaga; Triviño-Rodríguez, José LuisAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2024
    • Editorial/Editor
      IEEE
    • Palabras clave
      Compiladores (Programas de ordenador); Sistemas de control por retroalimentación; Estudiantes - Evaluación
    • Resumen
      Automatic question generation and the assessment of procedural knowledge is still a challenging research topic. This article focuses on the case of it, the techniques of parsing grammars for compiler construction. There are two well-known techniques for parsing: top-down parsing with LL(1) and bottom-up with LR(1). Learning these techniques and learning to design grammars that can be parsed with these techniques requires practice. This article describes an application that covers all the tasks needed to automa- tize the learning and assessment process: 1) automatically generate context-free languages and grammars of different complexity; 2) pose different types of questions to the student with an appropriate response interface; 3) automatically correct the student answer, including grammar design for a given language; and 4) provide feedback on errors. The application has been implemented as a plug-in of the SIETTE assessment system that, in addition, can provide adaptive behavior for question selection. It has been suc- cessfully used by more than a thousand students for formative and summative assessment.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/31632
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1109/TLT.2024.3405565
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Teaching_Compilers_Automatic_Question_Generation_and_Intelligent_Assessment_of_Grammars_Parsing.pdf (3.107Mb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA