JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Relationships Between Reaction Time, Selective Attention, Physical Activity, and Physical Fitness in Children

    • Autor
      Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Barrero-Sojo, Silvia; Martín Tamayo, Ignacio; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga; Juárez-Ruiz-de-Mier, RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2019
    • Editorial/Editor
      Frontiers Media SA
    • Palabras clave
      Ejercicio físico - Aspectos psicológicos
    • Resumen
      The objective of this study was to analyze the relationships between simple and complex reaction times (RTs) with the physical activity performed weekly, the physical fitness and selective attention in children of the third cycle of primary education. Participants were 119 children aged between 10 and 12 years (M = 10.71; SD = 0.77). The instruments used for data collection were the D2 attention test to analyze selective attention, various tests of the Eurofit and ALPHA-Fitness Battery to evaluate the physical condition, a bioimpedanciometer Tanita TBF 300 to evaluate the body composition, and the FITLIGHT Trainer to measure the simple and complex RTs. The group that carried out more weekly physical activity used less time in simple (p < 0.05, d = -0.68, 95% CI [-1.19, -0.17]) and complex RT tests (p < 0.05, d = -0.63, 95% CI [-1.14, -0.12]). Also, the results showed that the simple RT was related in a significant way with physical fitness, while the complex RT was related significantly to attentional capacity and physical fitness.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/33589
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02278
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    2019_frontiers RIUMA 53 2.067.pdf (379.0Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA