JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    The ideal use of the Internet among students and academic success: finding a balance between competences and knowledge using interval multiobjective programming

    • Autor
      Prieto-Latorre, ClaudiaAutoridad Universidad de Málaga; López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Gallego, MarianoAutoridad Universidad de Málaga; Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2021-12-07
    • Editorial/Editor
      Elsevier
    • Palabras clave
      Internet en la enseñanza; Rendimiento académico
    • Resumen
      Young people are increasingly spending more time connected to the Internet. However, it is not clear how this tool associates with students’ academic achievement. In this research, the association between the use of the Internet and different measures of academic performance is explored, in order to define the profile of those students who attain a balanced academic achievement and, in this process, make an ideal use of the Internet. To this aim the methodological approach combines regression analysis based on a census data of 8th grade students in Andalusia (the most populated region in Spain) as well as interval multiobjective programing techniques. Our main finding is that, in order to simultaneously achieve a balanced performance in the four measures of academic achievement, students should use the Internet on a weekly basis for reading and doing school tasks, but should not use the Internet for social networks.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/33982
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1016/j.seps.2021.101208
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Paper multiobjetivo.pdf (339.0Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA