JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas
    • Ver ítem

    How Reading Strategies Affect the Comprehension of Texts in Hypertext Systems.

    • Autor
      Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Cañas, José J.
    • Editor/a de la obra
      Alamargot, D.; Terrier, P.; Cellier, J.M.
    • Fecha
      2007
    • Editorial/Editor
      Brill
    • Palabras clave
      Hipertexto; Lectura - Comprensión
    • Resumen
      The use of hypertext as a relatively new technology for presenting expository texts has emerged as an alternative to traditional linear prose. One of the main points of hypertext is that it gives the reader easy access to different sources of information on a particular topic. In this context, readers faced with an expository text in hypertext have to develop a particular strategy in order to determine which information they will read and in which order they will access it. However, this possibility introduces new ways of processing information that can affect its comprehension either positively or negatively. In this chapter we revised a series of studies exploring the strategies that readers use when reading a hypertext and how these strategies influence text comprehension. Data reveals that some aspects from navigation behaviour such as the amount of information accessed and the coherence between transited nodes affect comprehension and are modulated by individual differences on cognitive factors.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/34224
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1163/9789004253254_015
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Written_documents_pdf.pdf (226.1Kb)
    Colecciones
    • Libros, Capítulos de libros y Reseñas

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA