JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    An Application of Peer Review and Project-Based Learning with the Aim of Boost Students’ Employability.

    • Autor
      Martín-Fernández, CristianAutoridad Universidad de Málaga; Muñoz-Gallego, Antonio JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Tocino-Sánchez, AliciaAutoridad Universidad de Málaga; Moreno-Sáez, Rafael JesúsAutoridad Universidad de Málaga; Fortes-Rodríguez, SergioAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2021
    • Editorial/Editor
      Diamond Scientific Publishing
    • Palabras clave
      Estudiantes universitarios - Trabajo; Investigación activa en educación
    • Resumen
      Students often lack sufficient experience to deal with real problems at the beginning of their working life. In this article, we present the application of an approach based on project-based learning and peer review to incentive this process. This approach allows, on the one hand, to bring students closer to real problems of society, and on the other hand, to raise their critical spirit while encouraging their motivation. Moreover, peer review also allows students to learn about other approaches to solving a problem, which enhances and enriches their learning process. This experience has been applied in an IT course at the University of Malaga, where 81 students had to design and develop an Android application solving a social problem. The results obtained show an improvement in student performance compared to previous academic years.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/34774
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    IACTL.pdf (579.5Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA