JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Evaluating the Performance of Copula-Based Item Response Theory Models for Interpretable Assessment

    • Autor
      Guzmán-de-los-Riscos, Eduardo FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Millán-Valldeperas, EvaAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2024
    • Palabras clave
      Estudiantes universitarios - Evaluación; Modelos matemáticos
    • Resumen
      This paper describes a study evaluating the performance of copula-based Item Response Theory in real-world settings. To achieve this, we used a dataset containing information about 152 students who took a test on first-degree equations. This dataset had previously been employed to assess the performance of a Bayesian Network model in diagnosing 12 concepts related to first-degree equations. Both copula-based Item Response Theory and Bayesian Networks are explainable techniques that can be utilized for educational assessment. In this study, we compare the results of both data-driven methods against the actual state of knowledge of the students, which is a hidden variable, estimated using an expert-driven approach that involved averaging three independent assessments made by experienced primary school teachers. The results show that both methods can be used to obtain reliable estimations of students’ knowledge.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/35507
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Evaluating the Performance of Copula.pdf (823.3Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA