JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Persuasion ability in children from 6 to 12 years old: relations to cognitive and affective theory of mind.

    • Autor
      Barajas-Esteban, María CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Linero-Zamorano, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Postigo, RafaelAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2022
    • Editorial/Editor
      Frontiers
    • Palabras clave
      Persuasión (Psicología); Filosofía de la mente
    • Resumen
      This study analyzes the relation between cognitive and affective components of theory of mind (ToM) in school-aged children and persuasion abilities. One-hundred forty-three normotypical school children aged 6 to 12 were administered cognitive and affective ToM tasks and one persuasion production task. A set of regression models showed that only the affective ToM component can predict both the persuasion total score and all its indicators´ scores. Children with a greater ability to attribute emotional mental states do not only produce a wider variety of persuasive arguments but also focused on the persuadee and those with mental-related content. Both Hidden Emotion and Belief-Emotion (negative) tasks have been predictive of persuasion total scores. This study provides data on specific contribution of cognitive ToM and affective ToM on indicators of variety and quality of persuasive arguments independently.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/36182
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.3389/fpsyg.2022.966102
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Frontiers in Psychology 2022.pdf (301.2Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA