JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    The “Reading the Mind in the Eyes” test in autism-spectrum disorders comparison with healthy controls: a systematic review and meta-analysis

    • Autor
      Peñuelas Calvo, Maria Inmaculada; Sareen, Aditya; Sevilla-Llewellyn-Jones, Julia; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2019
    • Editorial/Editor
      Springer Nature
    • Palabras clave
      Autismo
    • Resumen
      We conducted a meta-analysis of 18 studies to establish whether a relation exists between Reading the Mind in the Eye Test (RMET) performance and intelligence quotient (IQ) in individuals diagnosed with autism-spectrum disorders (ASD) and controls, taking into account relevant characteristics such as age, gender, and autism quotient. Our findings indicate that RMET performance was better in controls compared with those diagnosed with ASD. We found that RMET performance is dependent on full and verbal IQ and age in controls. However, RMET performance is negatively correlated with performance IQ in individuals diagnosed with ASD. These results suggest that the methodology applied by ASD when taking the RMET is different from control individuals and might depend less on verbal abilities.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/37192
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1007/s10803-018-3814-4
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    PeñuelasCalvo 2019_Author.pdf (1.533Mb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA