JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    ‘The tyranny of projects’: Experiences and challenges faced by socio-educational action professionals in Spain.

    • Autor
      Herrera-Pastor, DavidAutoridad Universidad de Málaga; Sevillano Monje, Verónica; Crecente Dapena, María; Martín Gutiérrez, Ángela
    • Fecha
      2025-03-12
    • Palabras clave
      Menores emigrantes; Trabajo social; Edad adulta; Jóvenes - Situación social; Acción social
    • Resumen
      This article is the result of the European Project (Key Action KA203) called ‘LEMA “Learning from the Margins” Social inclusion of highly marginalised young people urban settings’ (ref.: 2019-1-DK01-KA203-060285). The project analysed the situation of Young Migrants Formerly in State Care in Spain. The aim of the article is to analyse the employment situation experienced by professionals working in the care sector. The methodology used was Educational Research Squared. The results explore the current system, which is essentially project-based and prevent more appropriate socio- educational actions from being undertaken. The main conclusion is that joint action by the administrations involved is needed to enable a coordinated, efficient and more collaborative model.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/38133
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1177/00208728251319493
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Herrera, D. et al. (2025). ‘The tyranny of projects’. International Social Work.pdf (288.0Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA