JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    Exploring the impact of peer review in electrical engineering courses.

    • Autor
      Boluda-Ruiz, RubénAutoridad Universidad de Málaga; Campo-Valera, María; Moreno-González, Inés
    • Fecha
      2024
    • Editorial/Editor
      IATED
    • Palabras clave
      Investigación activa en educación; Electrotecnia - Estudio y enseñanza superior
    • Resumen
      The use of peer review in university students enrolled in STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) degrees emerges as an ever-evolving educational strategy. This approach is justified not only by its solid theoretical foundation, but also by its capacity to foster critical evaluation skills among students. In the STEM university context, peer review offers tangible benefits. This study explores the impact of employing peer review as an educational tool in courses within the Degree of Electrical Engineering at the University of Málaga, defining specific rubrics and ensuring non-influence on students' final grades. The findings indicate a positive evaluation from students, with averages reflecting a favorable perception of the quality of the evaluation produced.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/38386
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2024
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    15.1_2024 EDULEARN2024_Exploring the impact of peer review in electrical.pdf (2.703Mb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA