JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Docencia
    • Ejercicios/Prácticas/Exámenes
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Docencia
    • Ejercicios/Prácticas/Exámenes
    • Ver ítem

    Story by Memes: A Pedagogical Framework for Language Learning.

    • Autor
      Vazquez-Calvo, BorisAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2025
    • Palabras clave
      Lenguas modernas - Estudio y enseñanza; Alfabetización digital
    • Resumen
      Story by Memes is a multimodal storytelling activity designed for preservice language teachers. It engages participants in reflecting on their identities as language learners and future educators by creating short video narratives using self-generated memes and voiceover. The activity bridges formal and informal literacies, promotes critical reflection, and offers valuable insights for teaching practice and educational research. Developed within a Master’s-level course in English Language Teaching Pedagogy, the task has been implemented and studied across diverse cohorts, contributing to research on teacher identity, digital literacies, and creative pedagogies.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/38508
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.5281/zenodo.15313408
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    1_Story-by-Memes-merged.pdf (3.934Mb)
    Colecciones
    • Ejercicios/Prácticas/Exámenes

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA