JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Datos de Investigación
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Datos de Investigación
    • Ver ítem

    iVR-MANUALTHERAPY innovation educative project dataset.

    • Autor
      Cuesta-Vargas, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Trinidad-Fernández, Manuel; Bossavit, Benoit; Fuentes-Abolafio, Iván José; García-Conejo, Celia; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Díaz-Balboa, Estíbaliz
    • Fecha
      2025-06-06
    • Editorial/Editor
      Universidad de Malaga
    • Palabras clave
      Fisioterapia; Realidad virtual; Enseñanza - Innovaciones
    • Resumen
      A Mixed-Methods Cluster Randomized Control Trial was performed in manual therapy students of University of Malaga with no prior experience in manual therapy. An iVR application for head-mounted displays was designed to teach a knee manual therapy technique. The Experimental group used the new iVR application during the traditional teaching method class, while the Control group received only the traditional method. User experience (Spanish version of Short Version of the User Experience Questionnaire and ad-hoc survey with three questions responsed based on a 5-point Likert scale), iVR experience only in the experimental group (Simulator Sickness Questionnaire and three open questions) and learning experience (specific ad-hoc rubric for the femorotibial mobilization technique) were collected quantitatively and qualitatively after the session.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/38919
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.24310/riuma.38919
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    iVR-MANUALTHERAPY_01_database_V01_20250528_MTF.txt (7.160Kb)
    database IVR-MT project - ID.xlsx (26.09Kb)
    Colecciones
    • Datos de Investigación

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA