JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Docencia
    • Ejercicios/Prácticas/Exámenes
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Docencia
    • Ejercicios/Prácticas/Exámenes
    • Ver ítem

    Renaissance Drama Festival: Adapting Christopher Marlowe.

    • Autor
      Hueso-Vasallo, Manuel
    • Fecha
      2024
    • Palabras clave
      Teatro inglés - S.XVI-XVII - Estudio y enseñanza; Shakespeare, William - Estudio y enseñanza; Marlowe, Christopher - Estudio y enseñanza
    • Resumen
      As part of the coursework within the optative subject “William Shakespeare y el Teatro Renacentista”, taught in the final year of the degree in English Studies at the University of Málaga, students were asked to creatively engage with Christopher Marlowe’s The Jew of Malta by adapting the play to a contemporary context. The aim of the task is to encourage students to explore how the themes, characters, and conflicts in Marlowe’s work – such as religious prejudices, Machiavellian ambition, identity, betrayal, and the blurry lines between ‘micro’ and ‘macro’cosms – continue to influence today’s society and culture. By reimagining the play in a modern setting, students gain insight into the universality and atemporality of certain plots as well as into the many ways in which classic texts can still resonate in current socio-political realities. All proposals for adaptations are assessed in English (as the subject is taught in this language). Assessment is also focused on the students’ ability to interpret the original material thoughtfully and bring its core thematic concerns into the present.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/38950
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Renaissance Drama Fest.pdf (257.2Kb)
    Colecciones
    • Ejercicios/Prácticas/Exámenes

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA