JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    Sports services management using assessment tools: net promoter score and importance-performance analysis

    • Autor
      Gálvez Ruiz, Pablo; Lara-Bocanegra, Alejandro; García Fernández, Jerónimo; Núñez-Sánchez, José ManuelAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2025-05
    • Editorial/Editor
      Cambridge University Press
    • Palabras clave
      Deportes - Gestión; Servicio al cliente; Satisfacción del cliente
    • Resumen
      The evaluation of services has become a common strategy in service management, and there is a wide variety of tools available. The objective was to evaluate user satisfaction at a sports center using the Net Promoter Score (NPS) and Importance-Performance Analysis (IPA) techniques, comparing the information provided by each. To this end, this study involved 1,433 users of a sports center, analyzing the responses to the NPS® tool and subsequently to the IPA tool developed ad hoc with 11 attributes. The NPS® tool revealed 29.58% detractors, 30.36% passives, and 40.06% promoters, highlighting a negative impact on the overall score. The IPA tool offered detailed insights into attributes varying across the three NPS groups, identifying four critical attributes requiring strategic attention, enabling segmented marketing strategies. This research demonstrates the complementary value of combining NPS and IPA tools for strategic service management, providing actionable insights to enhance customer satisfaction and competitive positioning.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/39201
    • DOI
      https://dx.doi.org/10.1017/jmo.2025.9
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    sports-services-management-using-assessment-tools-net-promoter-score-and-importance-performance-analaysis.pdf (763.4Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA