ListarDOE - Contribuciones a congresos científicos por tema "Didáctica"
Mostrando ítems 1-8 de 8
-
Contributions and challengues of the Lesson Study to the training of future teachers at the University East Anglia, Norwich
(2023)This research aims to answer two questions What helps a LS to be sustained in practice in initial teacher education? And what pedagogical potential does it offer? It is a case study with a qualitative approach based at ... -
Cooperation through lesson study cycles: connections between initial and in-service teacher training
(2023)En esta comunicación se muestra el inicio de una nueva línea de investigación dentro del ámbito de Lesson Study, creando equipos heterogéneos y representativos tanto de la formación inicial (aprendices de maestras) como ... -
Cooperative Research As a Strategy for University Teacher Training. A Case Study of Lesson and Learning Study
(2013-09-20)This paper presents the possibilities offered by Lesson and Learning Studies for training and for improving and generating knowledge by reconstructing the practical knowledge of teachers. Firstly, we provide a summary of ... -
Diversidad sociocultural y justicia social en educación. Una aproximación crítica desde la investigación biográfica de dos adolescentes.
(2020-01-23)La comunicación presenta los resultados obtenidos en dos estudios biográficos con un doble objetivo: a) conocer y analizar en profundidad las experiencias de inclusión o exclusión de dos chicas en diferentes entornos ... -
Harmonize space, harmonize education. The new challenges of an active education
(2021)To consider the design of an active teaching and learning process also means attending to the context or scenario in which it develops, that is, understanding the organization and aesthetics of the school space not only ... -
Initial Teacher Training, Practical Knowledge and Lesson Study, a perfect trio. Case Study.
(2018-12-10)This paper focuses in analysing the possibility of reconstructing practical knowledge by incorporating Lesson Study (LS) in the Practicum III and the Final Dissertation in initial training for infant school teachers at ... -
Metodologías innovadoras, las clases invertidas
(2016-10-07)Las clases invertidas suponen aprovechar las tecnologías que en la actualidad disponemos en nuestro entorno. Consiste en trasladar a casa lo que antes se hacía en clase y realizar en clase aquello que se trabajaba en casa. -
¿Qué impacto facilitan las rúbricas digitales en la evaluación de los aprendizajes universitarios?
(2022)La pandemia ha puesto en valor la necesidad de utilizar tecnologías para salvar una situación de excepcionalidad, muchos docentes han tenido que utilizar dichas tecnologías en las diferentes funciones de la docencia durante ...