Listar EAE - Contribuciones a congresos científicos por título
Mostrando ítems 42-61 de 319
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Balanced centricity and triads: strategies to reach ecosystem equilibrium in the arts sector
(2018-06-28)The purpose of this paper is to analyze whether triads structure can facilitate or inhibit the evolution into a service ecosystem. The triad structure and the institutions that dominate the triads will determine the evolution ... -
Balanced centricity: deinstitutionalizing the arts sector
(2021)Balanced centricity (BC) is a concept that removes the customer from the central position in a network, thereby allowing other actors to engage in it more fully. Changing the central position of the customer or the role ... -
The Balanced Innovation Model. The case of Crowdfunding platforms.
(2019-06-14)Purpose – The paper aims to analyze balanced centricity (Gummesson, 2008) as an institutional arrangement (Vargo and Lusch, 2016) fostering the innovation process by taking out the customer from the central positioning to ... -
Balanced scorecard. ¿Gestión del rendimiento o gestión estratégica?
(2024-01-25)En la era actual de la gestión empresarial, la medición del rendimiento ha evolucionado más allá de los aspectos financieros, gracias al Balanced Scorecard (BSC) de Kaplan y Norton en 1992. A pesar de su desarrollo, Kaplan ... -
Body mass index, obesity and labour market: outcomes in Spain
(2017-10-05)The aim of this study is to determine if body mass index (BMI) has an impact on the probability of participating in the Spanish labor market. We use data taken from the European Health Interview Survey (EHIS) in Spain and ... -
Building destination brand attachment: The role of cognitive, affective components and destination brand stereotypes
(2019-07-31)This study aims to investigate the relationships between destination brand stereotypes and destination brand attachment. Two cognitive (i.e., destination brand awareness and perceived quality) and two affective (i.e., ideal ... -
Business Model Navigator + MART: Un buen tándem para la generación de ideas innovadoras.
(2023)Esta comunicación, enmarcada dentro del Proyecto de Innovación Educativa (PIE 22-116), financiado por la Universidad de Málaga, presenta una propuesta con estudiantes de la Universidad de Málaga. El método consiste en ... -
Can open innovation ecosistem's orchestration boost new circular business models on regional scale?
(2023)The purpose of this work is to establish predictive framework of Open Innovation Ecosystems on regional scope to enhance new Business Models within the Circular Economy, focusing on the reactivation of auxiliary industry ... -
Capital humano y capital social: Estrategias para el fomento del emprendimiento académico
(2022)La investigación (proyecto de tesis) tiene como objetivo general analizar el modelo de Universidad Emprendedora y el emprendimiento académico a partir de tres aspectos clave: capital humano, capital social y creación de ... -
Caracterizando a los instagrammers: engagement, género y sector de actividad
(2023-02-03)Instagram lleva siendo desde hace tiempo un canal fundamental para los influencers. Esto es bien conocido por las marcas, por lo que los utilizan con frecuencia para promocionar sus productos. Sin embargo, a las empresas ... -
Carbon footprint savings from free fare public transport policies. The case of Marbella.
(2023)One of the main goals of free fare public transport policy is to reduce car use by promoting other more sustainable modes of transport. The aim of this work is to develop a methodology that allows us to evaluate the carbon ... -
Co-operation between projects: Improving resilience in waste transports (FIOH)-ASSESS-RE-TOOL (LIMASA-UMA_UDSDNFII)
(2014-06-25)This is a proposal of co-operation between two studies funded by SAF€RA. The objectives and methods of both studies are briefly presented here. FIOH study focuses the preparedness of workers and organizations in waste ... -
Collective consumption and co-creation in a crowdfunding community.
(2024)Collective consumption studies how the co-presence of multiple consumers affects the experience of each other (Bruce et al., 2019). This paper studies the role of peers in online communities, with the goal of understanding ... -
Cómo evolucionar modelos de negocio locales a través del Business Model Navigator. Buenas prácticas con alumnado de Empresa.
(2023)El siguiente trabajo, surgido a raíz del Proyecto de Innovación Educativa PIE 22-116 otorgado por la Universidad de Málaga, presenta un conjunto de buenas prácticas llevado a cabo con estudiantes de “Empresa” de esta ... -
¿Cómo incentivar el uso de las herramientas colaborativas entre estudiantes de educación superior?
(2020-12-17)Las herramientas colaborativas adquieren un rol esencial para la realización de trabajos en grupo, especialmente en entornos online, ya que estas facilitan el trabajo y las interacciones necesarias para que los alumnos ... -
¿Cómo participan los atributos del destino en la construcción de su imagen? El caso de la imagen de españa en el mercado chinoparlante.
(2022-02)La imagen de destino ha sido un tema muy estudiado desde los años 70. Aún así, no existe una propuesta de atributos universal para la construcción de la imagen. Con la aparición y popularización de los medios sociales, ... -
Comparación de las metodologías de clasificación de Marca País.
(2023)Una marca-país bien gestionada es un activo intangible muy valioso para cualquier nación del mundo actual. Muchos países han investigado e invertido en su marca nacional, por ejemplo, creando una institución nacional ... -
Compensation and speed of advancement in executive careers through the internal and external labor markets by gender
(2017-04-20)Our study aims at exploring whether internal and external moves have a different impact on the speed of advancement in executive careers, identifying gender differences in the influence of both mobility routes and ... -
Competences and values to understand students' entrepreneurial intentions
(2021-09)Entrepreneurship is based on human capital, as the development of entrepreneurial activities comes from people committed to society, change and innovation. The generation of entrepreneurial human capital is one of the ... -
Competencias soft sobre competencias hard: análisis de la capacidad para innovar en los chefs de la alta cocina española
(2015-03-06)El presente trabajo persigue analizar la influencia que ejercen los componentes de las competencias directivas, competencias hard (conocimientos y habilidades) y competencias soft (actitud), sobre la capacidad para innovar ...