Listar EAE - Contribuciones a congresos científicos por centro "Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales"
Mostrando ítems 1-20 de 77
-
A critical review of private labels (PLs): implications for managing retail brands
(2013-11-25)Purpose – The aim of this paper is to present a review of the state of empirical and theoretical research about Private Labels (PL) and to develop a framework for future research. Design/methodology/approach – This paper ... -
A cross validation of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) with Private Labels in Spain
(2015-09-24)In recent years a number of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) models and measurement scales have been introduced in the branding literature. However, examinations of brand equity in Private Labels (PL) are rather limited. ... -
A Model of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) for Global Fashion Brand
(University of Zaragoza, 2017)This study’s aims are twofold. Firstly, to assess the external validity of Yoo and Donthu's (2011) and Nam et al.’s (2011) brand equity model and a retail brand equity model in the retail industry in Spain. Secondly, to ... -
A trend analysis of private label research between 2000 and 2012
(2014-07-03)The aim of this study is to review the state of empirical and theoretical research about Private Label (PL) and to identify gaps and future research avenues. This paper uses a bibliometric approach of recent advances in ... -
Accesibilidad web WCAG 2.1. ¿están preparados los ayuntamientos?
(2020-09-04)En los últimos años se han realizado esfuerzos para que cualquier persona independientemente de su discapacidad pudiera desenvolverse en cualquier medio sin ningún tipo de barrera, ni físicas ni tecnológicas, en todos los ... -
Análisis de la accesibilidad web en los e-commerces españoles.
(2021)La igualdad de oportunidades y la inclusión social supone apostar por la integración en todos los aspectos de la vida, incluyendo entre ellos el digital. La actual situación de pandemia muestra la necesidad de una ... -
Análisis de las competencias emprendedoras en la población universitaria
(2019-09-17)El concepto de competencia es multidisciplinar y complejo, existiendo diversas aproximaciones al término que varían según el contexto y la cultura. Ante esta variedad terminológica se considera importante la ... -
Análisis de los eSports en la Academia.
(2022)Los deportes electrónicos (o eSports) están gozando de una gran repercusión en el sector de los videojuegos, así como adquiriendo relevancia mediática. En este trabajo se pretende dar una visión global del estado del arte ... -
Antecedentes y consecuentes de la satisfacción online : el caso de las webs comparadoras de precios de moda.
(2019-10-01)Las webs comparadoras de precios han modificado el comportamiento del consumidor de moda, siendo clave en la elección del producto. En este sentido, la evaluación que realiza el consumidor sobre ellas marca sus actitudes ... -
Aplicación de la metodología de aprendizaje basado en problemas en la asignatura Gestión del Conocimiento
(European Academic Publisher, 2017)En el marco del Proyecto de Innovación Educativa 15-147, “Promoción de buenas prácticas y coordinación docente mediante el diseño y desarrollo de metodologías de aprendizaje basado en casos, problemas y proyectos”, hemos ... -
Aprendizaje basado en problemas: aplicación en la asignatura gestión del conocimiento
(2017-11-10)La asignatura Gestión del Conocimiento se imparte en el tercer curso del Grado en Marketing e Investigación de Mercados de la Universidad de Málaga, y forma parte de un proyecto de innovación educativa que pretende aplicar ... -
Balanced centricity and triads: strategies to reach ecosystem equilibrium in the arts sector
(2018-06-28)The purpose of this paper is to analyze whether triads structure can facilitate or inhibit the evolution into a service ecosystem. The triad structure and the institutions that dominate the triads will determine the evolution ... -
Balanced centricity: deinstitutionalizing the arts sector
(2021)Balanced centricity (BC) is a concept that removes the customer from the central position in a network, thereby allowing other actors to engage in it more fully. Changing the central position of the customer or the role ... -
The Balanced Innovation Model. The case of Crowdfunding platforms.
(2019-06-14)Purpose – The paper aims to analyze balanced centricity (Gummesson, 2008) as an institutional arrangement (Vargo and Lusch, 2016) fostering the innovation process by taking out the customer from the central positioning to ... -
Body mass index, obesity and labour market: outcomes in Spain
(2017-10-05)The aim of this study is to determine if body mass index (BMI) has an impact on the probability of participating in the Spanish labor market. We use data taken from the European Health Interview Survey (EHIS) in Spain and ... -
Building destination brand attachment: The role of cognitive, affective components and destination brand stereotypes
(2019-07-31)This study aims to investigate the relationships between destination brand stereotypes and destination brand attachment. Two cognitive (i.e., destination brand awareness and perceived quality) and two affective (i.e., ideal ... -
¿Cómo participan los atributos del destino en la construcción de su imagen? El caso de la imagen de españa en el mercado chinoparlante.
(2022-02)La imagen de destino ha sido un tema muy estudiado desde los años 70. Aún así, no existe una propuesta de atributos universal para la construcción de la imagen. Con la aparición y popularización de los medios sociales, ... -
Compensation and speed of advancement in executive careers through the internal and external labor markets by gender
(2017-04-20)Our study aims at exploring whether internal and external moves have a different impact on the speed of advancement in executive careers, identifying gender differences in the influence of both mobility routes and ... -
Confianza de los usuarios españoles en Airbnb y sus efectos en el apego y la posesión psicológica.
(XXXII Congreso Internacional de Marketing. Asociación Española de Marketing Académico y Profesional AEMARK., 2021)La economía colaborativa ha modificado el comportamiento del turista al surgir plataformas que permiten intercambiar información y/o servicios. Entre ellas destaca Airbnb, empresa que permite a sus anfitriones ofrecer su ... -
Creación de valor e internacionalización de las artes escénicas: evaluación socioeconómica en festivales de flamenco de 9 países
(2022)Este trabajo narra la historia de un proyecto de investigación- acción en la Asociación Internacional de Festivales de Flamenco, con el objetivo de evaluar su papel en la internacionalización del flamenco y así legitimar ...