- RIUMA Principal
- Investigación
- Física Aplicada II - (FAII)
- FAII - Contribuciones a congresos científicos
- Listar FAII - Contribuciones a congresos científicos por autor
Listar FAII - Contribuciones a congresos científicos por autor "Peula-García, José Manuel"
Mostrando ítems 1-4 de 4
-
Colloidal systems in bone regeneration. Is the size important
Rata-Aguilar, Azahara; Ortega-Oller, Inmaculada; Jódar-Reyes, Ana Belén; Padial-Molina, Miguel; Galindo-Moreno, Pablo; Peula-García, José Manuel[et al.] (2015-07-14)Poly lactic-co-glycolic acid (PLGA) is one of the most widely used synthetic polymers for development of delivery systems for drugs and therapeutic biomolecules. Its properties and versatility make it a reference polymer ... -
Interactive Graphical Simulations For Experimental Physics Learning
Vargas-Domínguez, Juan Miguel; Alados-Arboledas, Inmaculada; Peula-García, José Manuel; Liger-Pérez, Esperanza (2014-07-31)Las simulaciones del campo electrostático de conjuntos de cargas eléctricas disponibles en Internet no tienen en cuenta, generalmente, el valor de las cargas. Suelen dibujar un número constante de líneas, lo que a veces ... -
Live lecture screencast recording: a proposal to simplify the tasks associated with content production for video-teaching
Vargas-Domínguez, Juan Miguel; De-Trazegnies-Otero, Carmen Lourdes; Liger-Pérez, Esperanza; Alados-Arboledas, Inmaculada; Peula-García, José Manuel; Sánchez-Garrido, José Carlos; Gómez Extremera, Manuel; Camacho-Palomino, David[et al.] (2019-07-16)Se describe la implementación inicial de un método simplificado de grabación en directo de sesiones de clase en asignaturas de las Escuelas de Ingeniería de la Universidad de Málaga. La simplificación se logra al incorporar ... -
The role of the lab tutor: a positive experience in the Physics Laboratory for incoming students in 1st year courses
Liger-Pérez, Esperanza; Aguiar-García, Juan; Alados-Arboledas, Inmaculada; Peula-García, José Manuel; Vargas-Domínguez, Juan Miguel (2014-11-20)This work is part of a study which main aim is to gain knowledge about students’ learning in a physics laboratory where we strive to use effective, interactive learning techniques to engage students in Physics. The present ...