• Colloidal systems in bone regeneration. Is the size important 

      Rata-Aguilar, Azahara; Ortega-Oller, Inmaculada; Jódar-Reyes, Ana Belén; Padial-Molina, Miguel; Galindo-Moreno, Pablo; [et al.] (2015-07-14)
      Poly lactic-co-glycolic acid (PLGA) is one of the most widely used synthetic polymers for development of delivery systems for drugs and therapeutic biomolecules. Its properties and versatility make it a reference polymer ...
    • Interactive Graphical Simulations For Experimental Physics Learning 

      Vargas-Dominguez, Juan Miguel; Alados-Arboledas, Inmaculada; Peula-Garcia, Jose Manuel; Liger-Pérez, Esperanza (2014-07-31)
      Las simulaciones del campo electrostático de conjuntos de cargas eléctricas disponibles en Internet no tienen en cuenta, generalmente, el valor de las cargas. Suelen dibujar un número constante de líneas, lo que a veces ...
    • Live lecture screencast recording: a proposal to simplify the tasks associated with content production for video-teaching 

      Vargas-Dominguez, Juan Miguel; De-Trazegnies-Otero, Carmen L.; Liger-Pérez, Esperanza; Alados-Arboledas, Inmaculada; Peula-Garcia, Jose Manuel; [et al.] (2019-07-16)
      Se describe la implementación inicial de un método simplificado de grabación en directo de sesiones de clase en asignaturas de las Escuelas de Ingeniería de la Universidad de Málaga. La simplificación se logra al incorporar ...
    • The role of the lab tutor: a positive experience in the Physics Laboratory for incoming students in 1st year courses 

      Liger-Pérez, Esperanza; Aguiar-Garcia, Juan; Alados-Arboledas, Inmaculada; Peula-Garcia, Jose Manuel; Vargas-Dominguez, Juan Miguel (2014-11-20)
      This work is part of a study which main aim is to gain knowledge about students’ learning in a physics laboratory where we strive to use effective, interactive learning techniques to engage students in Physics. The present ...