• A spatially-structured PCG method for content diversity in a Physics-based simulation game 

      Lara-Cabrera, Raúl; Gutierrez-Alcoba, Alejandro; Fernández-Leiva, Antonio José (2016-01-18)
      This paper presents a spatially-structured evolutionary algorithm (EA) to procedurally generate game maps of di ferent levels of di ficulty to be solved, in Gravityvolve!, a physics-based simulation videogame that we have ...
    • Evolving Aesthetic Maps for a Real Time Strategy Game 

      Lara-Cabrera, Raúl; Cotta, Carlos; Fernández-Leiva, Antonio José (2013-09-13)
      This paper presents a procedural content generator method that have been able to generate aesthetic maps for a real-time strategy game. The maps has been characterized based on several of their properties in order to ...
    • Implementación de algoritmos meméticos con capacidad de auto-generación sobre CouchBD 

      García-García, Manuel; Nogueira-Collazo, Mariela; Cotta, Carlos; Fernández-Leiva, Antonio José; Merelo-Guervós, Juan J. (2015-02-09)
      Los algoritmos meméticos constituyen un paradigma de optimización basado en la explotación sistemática del conocimiento acerca del problema que se desea resolver y de la combinación de ideas tomadas de diferentes ...
    • Optimización en videojuegos: retos para la comunidad cientí­fica 

      Lara-Cabrera, Raúl; Nogueira-Collazo, Mariela; Cotta, Carlos; Fernández-Leiva, Antonio José (2015-02-09)
      Este artículo analiza algunos de los desafíos más interesantes a los cuales los miembros de la comunidad MAEB pueden enfrentarse en el área de la aplicación de técnicas de Inteligencia Artificial/Computacional al diseño y ...
    • Using Self-Adaptive Evolutionary Algorithms to Evolve Dynamism-Oriented Maps for a Real Time Strategy Game 

      Lara-Cabrera, Raúl; Cotta, Carlos; Fernández-Leiva, Antonio José (Springer-Verlag, 2013)
      This work presents a procedural content generation system that uses an evolutionary algorithm in order to generate interesting maps for a real-time strategy game, called Planet Wars. Interestingness is here captured by the ...