JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar PB - Contribuciones a congresos científicos por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Psicología Básica - (PB)
    • PB - Contribuciones a congresos científicos
    • Listar PB - Contribuciones a congresos científicos por autor
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Psicología Básica - (PB)
    • PB - Contribuciones a congresos científicos
    • Listar PB - Contribuciones a congresos científicos por autor

    Listar PB - Contribuciones a congresos científicos por autor "Gutierrez-Cobo, Maria Jose"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 23

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A review of the relationship between Emotional Intelligence and psychopathic traits: is the EI construct a mediator between aggression and psychopathy? 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga (2015-10-28)
        Background: In spite of their normal intelligence, individuals with psychopathic traits are usually characterized as having numerous troubles with social and emotional facets in their daily. These deficits that make ...
      • Análisis de los factores personales que predicen el comportamiento agresivo 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-06)
        Introducción: El estudio de la agresividad juega un papel muy importante tanto en la psicología como en la salud pública en general, debido a las potenciales consecuencias que pueden producirse en víctimas y en agresores. ...
      • Are psychopaths emotionally intelligent? 

        Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel (2017-12-12)
        Psychopathy is a serious personality disorder, characterized by proneness to low anxiety, egocentricity, failure to form close emotional bonds, superficial charm and dishonesty, that has very negative consequences for ...
      • The association between parental education and aggression in children: a moderated-mediation model for inhibitory control and gender 

        Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga (2017-12-12)
        Introduction. Aggression is a highly prevalent behavior in children that is related to negative consequences such as psychosocial behaviors, depression, anxiety and sleeping problems, among others. Given their negative ...
      • Comportamiento agresivo: factores protectores y de riesgo 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Vega, Juan Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-06-20)
        La agresividad es considerada un problema de gran relevancia para la sociedad, debido a las consecuencias adversas que se generan tanto en las víctimas como en los propios agresores. Como resultado, las investigaciones en ...
      • Dark triad and depression: The moderating effect of gender 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; García Fernández-Abascal, Enrique; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-09-04)
        The Dark Triad (DT) is composed of three closely related personality traits: Psychopathy, Narcissism, and Machiavellianism. These traits have been linked to emotional deficits. The aim of the current study was to explore ...
      • Emoción y Cognición. Jornada de constitución de la Red Andaluza de Investigación en Drogodependencias y Adicciones. 

        Megías, Alberto; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017)
        El grupo de investigación Emoción y Cognición de la Universidad de Málaga presenta una amplia experiencia en el estudio de las adicciones, destacando la ejecución de dos proyectos de investigación concedidos por el Ministerio ...
      • Emotion regulation abilities predict differences between risk perception and risk-taking behavior. 

        Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2019-11-21)
        Although risk perception is a key factor predicting risk-taking behavior, there are situations where the level of perceived risk does not seem to correspond to the decision made (Mills et al. 2008). This phenomenon becomes ...
      • Emotional intelligence and hot and cool cognitive control ability 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017-07-25)
        Emotional intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand, and regulate emotions. The EI construct has been organized following three main approaches: performance-based ability model, a self-report mixed ...
      • Emotional intelligence and hot and cool working memory capacity 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-11)
        Emotional Intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand and manage our emotions and the emotions of others. EI, measured through performance-based ability models, seems to favour performance on hot tasks. ...
      • Examining the relationship between the Dark Triad and depressive symptoms: A study of its sub-dimensions 

        Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-07)
        The Dark Triad (DT) is composed of three closely related personality traits: psychopathy, Machiavellianism, and narcissism. These traits have been linked to emotional deficits. The aim of the current study was to explore ...
      • How is Emotional Intelligence related to health risk behaviour? Sensitivity to Reward and Impulsivity as mediating factors 

        Sánchez-López, María T.; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto[et al.] (2022)
        Introduction Drug initiation, imprudent sexual relations, reckless driving, and alcohol abuse are common health-related risk behaviours in society. The literature has shown how such behaviours are often related to low ...
      • Influence of emotional intelligence on performance in an emotionally Laden Cognitive Task: an ERP Study. 

        Megías, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017-12-11)
        A higher level of emotional intelligence (EI), understood as a greater ability to perceive, use, understand, and manage emotions, is associated with an increase in performance on emotionally laden cognitive tasks. The main ...
      • Inteligencia Emocional, CI e impulsividad. 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga (2015-10-05)
        La relación entre la inteligencia (CI) y los procesos cognitivos de control ha sido ampliamente establecida. Varios estudios han mostrado como el CI correlaciona con diferentes índices cognitivos tales como la interferencia ...
      • Is emotional intelligence an effective ability to prevent risk behaviours? 

        Sánchez López, María Teresa; Megías-Robles, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-07)
        Attention to emotions, emotional clarity, and emotional repair are three of the abilities that make up emotional intelligence (EI). Several studies have shown how these abilities interact with risk behaviour. Having a ...
      • The mediating role of negative affect on the relationship between emotional intelligence abilities and aggressive behavior levels 

        Megías, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-15)
        The aim of the present research aimed to study the mechanisms underlying the relationship between aggressive behaviour and individual levels of ability emotional intelligence (EI). We particularly focused on the mediator ...
      • The moderated-mediation model of Emotional Intelligence and Negative Affect in the aggressive behavior within the General Aggression Model (GAM) 

        Gómez Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-20)
        Aggressive behaviour has been the focus of numerous investigations given its prevalence and undesirable consequences for aggressors and victims. The General Aggression Model (GAM) offers an integrative explanation of this ...
      • Programas para mejorar la inteligencia emocional desde el modelo de Mayer y Salovey: sus beneficios en el ámbito psicoeducativo 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017-06-09)
        La Inteligencia Emocional (IE) o la habilidad de percibir, usar, entender y regular las emociones ha sido relacionada con numerosos beneficios para las personas. Concretamente, mayores niveles en esta habilidad se han ...
      • Relación entre la inteligencia emocional y el comportamiento de riesgo en adolescentes: una revisión sistemática 

        Sánchez López, María Teresa; Megías-Robles, Alberto; Gómez Leal, Raquel; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2021-06)
        Introducción: El comportamiento de riesgo implica una serie de consecuencias negativas en la vida de las personas ya que supone una amenaza para el bienestar, la salud y la seguridad. Buscar aquellas variables que puedan ...
      • ¿Son inteligentes emocionalmente los directores de centros escolares públicos? 

        Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-07-02)
        Las personas que ejercen la función directiva en los centros escolares necesitan tener un conjunto amplio de competencias profesionales que sirvan para resolver los desafíos cotidianos de las escuelas del siglo XXI. Estas ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA