JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar PB - Contribuciones a congresos científicos por título 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Psicología Básica - (PB)
    • PB - Contribuciones a congresos científicos
    • Listar PB - Contribuciones a congresos científicos por título
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Psicología Básica - (PB)
    • PB - Contribuciones a congresos científicos
    • Listar PB - Contribuciones a congresos científicos por título

    Listar PB - Contribuciones a congresos científicos por título

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 88-107 de 111

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Recursos visuales y creativos para el desarrollo del bienestar en la infancia 

        Rueda-Gallego, Pilar; Cerezo-Guzman, Maria Victoria; Ferragut-Ortiz-Tallo, Marta (2021-09)
        La infancia y adolescencia se considera un momento clave en el que invertir esfuerzos en prevención de posibles dificultades. Para promover la salud en la infancia se plantea la necesidad del desarrollo de recursos que ...
      • Regulación emocional y empatía en las relaciones de amistad. Diferencias de género en la percepción de calidad de las relaciones sociales 

        Zaccagnini-Sancho, Jose Luis; Ruiz-Aranda, Desiree (2014-05-21)
        REGULACIÓN EMOCIONAL Y EMPATÍA EN LAS RELACIONES DE AMISTAD Facultad de Psicología Jose Luis Zaccagnini Desiree Ruiz Aranda Universidad de Málaga La regulación emocional, estudiadas desde diversas perspectivas ...
      • Relación entre nivel de activación y rendimiento en una muestra de atletas adolescentes en pruebas de velocidad 

        Díaz Ocejo, Juan Antonio; Mora Mérida, Jaime (2013-11-21)
        En pruebas de velocidad, en Atletismo, se toma una muestra de 15 Atletas adolescentes, relacionando la toma en conciencia de su nivel óptimo con autohabla y conocimiento, a modo de biofeedback, de sus registros fisiológicos, ...
      • Relación entre la inteligencia emocional y el comportamiento de riesgo en adolescentes: una revisión sistemática 

        Sánchez López, María Teresa; Megías-Robles, Alberto; Gómez Leal, Raquel; Cabello-Gonzalez, Rosario; Gutierrez-Cobo, Maria Jose; [et al.] (2021-06)
        Introducción: El comportamiento de riesgo implica una serie de consecuencias negativas en la vida de las personas ya que supone una amenaza para el bienestar, la salud y la seguridad. Buscar aquellas variables que puedan ...
      • Relationship between psychopathic traits and ability emotional intelligence in a sample of incarcerated males 

        Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Sánchez López, María Teresa; Fernández-Berrocal, Pablo (2022-07-06)
        Introduction The study of psychopathic traits has increased in recent years, given the impact that these traits have on our society. Objective This study aimed to evaluate the relationship between psychopathy traits and ...
      • The role of aversiveness in the relationship between intolerance of uncertainty and inflexible avoidance 

        Flores Martín, Amanda; López, Francisco José; Vervliet, Bram; Cobos-Cano, Pedro Luis (2018-09-25)
        The study of avoidance behaviour is considered relevant to improve our understanding of anxiety disorders, which are commonly characterized by the presence of undue avoidance behaviours. Flores et al. (2018) found evidence ...
      • Salud mental en tiempos de COVID-19: Profundizando en los efectos de la pandemia en España 

        Sánchez Álvarez, Nicolás; Quintana Orts, Cirenia; Mérida López, Sergio; Extremera, Natalio (2020-12-14)
        La crisis sanitaria provocada por la pandemia del coronavirus SARS-CoV-2 (COVID-19) ha afectado a las grandes potencias del mundo. El nivel de propagación y la gravedad de la enfermedad para cierta población de riesgo ha ...
      • Similitudes TDAH y TEA-AF en el perfil lingüístico usando el CELF-4 

        Luque-Liñán, María Luisa; Rodriguez-Santos, Jose Miguel; Calleja-Reina, Marina (Universidad de Granada, 2018)
        El TDAH es un trastorno del neurodesarrollo que se caracteriza por conductas de inatención e hiperactividad y es el trastorno psiquiátrico más frecuente en niños con trastornos del lenguaje. Los TDAH es más probable que ...
      • El sistema de entrenamiento en evaluación del lenguaje (Language Assessment Training System o LATS) aplicado a la capacitación en diagnóstico clínico logopédico 

        Calleja-Reina, Marina; Rodriguez-Santos, Jose Miguel; Luque-Liñán, María Luisa (2014-07-08)
        Las NNTT de la Información y la Comunicación, y especialmente Internet, han modificado profundamente la visión que la sociedad tiene del aprendizaje, la construcción del conocimiento y la comunicación (Cartelli, 2013). Bajo ...
      • Slowed reacquisition of a previously extinguished response: the effect of partial extinction in human contingency learning 

        López-Gutiérrez, Francisco José; Barberia, Itxaso; Vadillo, Miguel Ángel; Andrades, Ainhoa (2015-09-15)
        Extinction is a very relevant learning phenomenon from an applied and theoretical point of view. Extinction-based therapies constitute the most widespread empirically validated treatment of anxiety disorders. However, they ...
      • Social robots, are they emotional? 

        Iza-Miqueleiz, Mauricio (2021)
        There have been several approaches to modelling human cognition. Implementing these structures and processes finishes in reduced performance along some dimensions. We need a convergence among cognitive architectures from ...
      • ¿Son inteligentes emocionalmente los directores de centros escolares públicos? 

        Cabello-Gonzalez, Rosario; Megías-Robles, Alberto; Gómez Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria Jose; Fernández-Berrocal, Pablo (2018-07-02)
        Las personas que ejercen la función directiva en los centros escolares necesitan tener un conjunto amplio de competencias profesionales que sirvan para resolver los desafíos cotidianos de las escuelas del siglo XXI. Estas ...
      • Struggling with single-digit multiplications: testing several hypotheses 

        Alvarez-Montesinos, Juan Antonio; Rodríguez-Montenegro, Ismael; Cuadra Jaime, Marina; García-Orza, Javier (2018-06-05)
        Between 5-10% of children suffer big difficulties in learning single-digit multiplications (Geary, 2011). In accordance with previous studies, difficulties in learning multiplications would be related with interference-control ...
      • Studying habit acquisition with an avoidance learning task 

        Flores Martín, Amanda; Cobos-Cano, Pedro Luis; López-Gutiérrez, Francisco José; Andrades, Ainhoa; Vervliet, Bram (2015-09-15)
        The study of habit acquisition and expression is considered relevant to improve our understanding of mental disorders characterised by the presence of compulsive or incontrollable behaviours. Most studies on habit learning, ...
      • Las tareas académicas en enseñanzas de posgrado a debate: ¿importa cómo diseñan los docentes universitarios las actividades en el Máster en Profesorado? 

        Mérida López, Sergio; Quintana Orts, Cirenia; Sánchez Álvarez, Nicolás; Extremera, Natalio (2020-12-15)
        En los últimos años se viene prestando una atención creciente al papel de los factores contextuales del ámbito universitario como facilitadores u obstáculos de la motivación académica, el ajuste y el rendimiento del alumnado. ...
      • The effect of experience and instructions on learned attentional biases 

        Cobos-Cano, Pedro Luis; Vadillo, Miguel A.; Luque-Ruiz, David; Le Pelley, Mike E. (2015-09-15)
        It has been shown that selective attention is allocated to the best available predictor of an outcome, which is known as learned predictiveness. Mitchell et al. (2012) have shown that instructions about the ‘relevance’ of ...
      • The effect of verbal instructions in contingency learning depends on the time available to process the cue: evidence in favor of associative models 

        Alonso-Bardón, Rafael; Luque-Ruiz, David; López-Gutiérrez, Francisco José (2014-10-22)
        Much of the research in human contingency learning has tried to dissociate associative and inferential processes. One feature that has been regarded as relevant for these dissociations is the time available to process ...
      • The effects of the quality of social relationships and emotion regulation ability on the happiness of introvert individuals 

        Gutierrez-Cobo, Maria Jose; Cabello-Gonzalez, Rosario; Fernández-Berrocal, Pablo (2016-09-09)
        Previous research has shown that extraverts are happier than introverts and, although happy introverts exist, it is unclear under what conditions they can achieve happiness. The aim of the present study is to analyze the ...
      • The moderating role of emotion regulation on the relationship between sensitivity to punishment and aggressive behaviour. 

        Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria Jose; Cabello-Gonzalez, Rosario; Fernández-Berrocal, Pablo (2022)
        Introduction. The role of sensitivity to punishment on aggression is controversial, both positive and negative relationships have been observed in previous literature. Objective. The aim of this research was to clarify ...
      • The relationship between the three models of emotional intelligence and psychopathy: a systematic review 

        Gómez Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria Jose; Cabello-Gonzalez, Rosario; Fernández-Berrocal, Pablo (2017-10-25)
        Psychopaths are usually characterized as having numerous troubles with social and emotional facets in their daily. In addition, these individuals generate a series of harmful situations to society, such as violence and ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA