JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Lenguajes y Ciencias de la Computación - (LCC)
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Lenguajes y Ciencias de la Computación - (LCC)
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Context-aware Assessment Using QR-codes

    • Autor
      Conejo-Muñoz, Ricardo JoseAutoridad Universidad de Málaga; Perez-de-la-Cruz-Molina, Jose LuisAutoridad Universidad de Málaga; Barros-Blanco, BeatrizAutoridad Universidad de Málaga; Galvez, Jaime; Garcia-Viñas, Juan Ignacio
    • Fecha
      2013
    • Editorial/Editor
      SAGE
    • Palabras clave
      Evaluación educativa - Automatización
    • Resumen
      In this paper we present the implementation of a general mechanism to deliver tests based on mobile devices and matrix codes. The system is an extension of Siette, and has not been specifically developed for any subject matter. To evaluate the performance of the system and show some of its capabilities, we have developed a test for a second-year college course on Botany at the School of Forestry Engineering. Students were equipped with iPads and took an outdoor test on plant species identification. All students were able to take and complete the test in a reasonable time. Opinions expressed anonymously by the students in a survey about the usability of the system and the usefulness of the test were very favorable. We think that the application presented in this paper can broaden the applicability of automatic assessment techniques.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/5651
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    REES-Riuma.pdf (393.0Kb)
    Colecciones
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA